شناسهٔ خبر: 57500838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

موضوع ورود طرح ساماندهی به صحن را امروز از هیئت رئیسه‌ی مجلس پیگیری می‌کنم

یک نماینده مجلس گفت: من همین امروز موضوع تاخیر در ورود طرح به صحن علنی مجلس را از هیئت رئیسه‌ی مجلس پیگیری می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، فداحسین مالکی (عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس) در نشست هم‌اندیشی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بعد از شنیدنِ صحبتِ نمانیدگان نیروهای پیمانکاری بخش‌های مختلف گفت: کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون فرابخشی است و صلاحیتِ بررسی همه‌ی موضوعات را دارد. مطالبی که در این نشست گفته شد برای ما می‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید. 

وی گفت: در مجلس یازدهم، یک جریان هم‌اندیشی و همدلی در جهت تحقق فرامین رهبری ایجاد کرده‌ایم تا برای رفع مشکلات مردم اقدام کنیم. این جریان هفته‌ای یک روز تشکیل جلسه می‌دهد و در آن با وزرا در خصوص موضوعات مختلف صحبت می‌شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شکایتِ نمایندگان کارگری از صحبتهای رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر ایشان واقعا به این نیروها بی‌سواد گفته‌اند، این توهین است و کسی حق ندارد از این الفاظ استفاده کند. من این موضوع را پیگیری می‌کنم، هم با ایشان صحبت می‌کنم و هم در مورد این موضوع با شخص رئیس‌جمهور صحبت می‌کنم تا کسی نتواند اینگونه با نیروی کار صحبت کند. ضمن اینکه تمام افرادی که من در این جلسه دیدم همه باسواد هستند. 

مالکی بیان کرد: این مجلس طرفدار شماست. آقای حاج بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، اخیرا در مصاحبه‌ای به وجود شرکتهای واسطه‌ای اشاره کردند و گفتند چرا ادرات مستقیم نیرو نمی‌گیرند؟! مجلس پشت کارگران است. ما دلمان می‌خواهد سروسامانی به این نیروها بدهیم، حتی اگر این کار هزینه داشته باشد باز هم اولویت ما باید نیروی کار باشد. 

این نماینده مجلس گفت: سال‌ها مشکلات نیروی کار بر زمین مانده و مدیران فرصتهای بسیاری از دست داده‌اند و امروز تمام مشکلات بر روی دوش این دولت افتاده است. ما اگر عزتی داریم به دلیلِ همت نیروی کارمان است، نظام نباید از این موضوعات غفلت کند. کارگران عزیزترین افراد جامعه هستند. 

وی گفت: تبدیل وضعیت‌ها باید با سرعت پیگیری شود. ما از آقای دکتر لطیفی انتظار داریم تفکر جدیدی حاکم کنند و به سرعت این موضوع را حل کنند. من قول می‌دهم این مسائل را با کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اجتماعی مطرح کنم تا طرح هرچه سریع‌تر وارد صحن شود و با تصویبِ آن بخشی از مطالبات شما محقق شود. 

مالکی همچنین گفت: من همین امروز موضوع تاخیر در ورود طرح به صحن علنی مجلس را از هیئت رئیسه‌ی مجلس پیگیری می‌کنم.

نظر شما