شناسهٔ خبر: 57500379 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارش برف و مه گرفتگی در جاده‌های استان اردبیل

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل گفت: با شروع بارش برف پاییزی در برخی محور‌های استان شاهد مه گرفتگی و کاهش دید هستیم.

صاحب‌خبر -

امید نسیمی با بیان اینکه بارش برف همراه با محدودیت دید ناشی از مه غلیظ موجب کندی تردد خودرو‌ها در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان شده افزود: هم اکنون در محور‌های خلخال –اسالم، اردبیل-آستارا، رضی-گرمی و مشگین شهر-پارس آباد محدوده قره آغاج شاهد مه گرفتگی هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه رانندگان باید جهت تردد از این محور‌ها احتیاط لازم را داشته باشند اظهار کرد: هیچگونه مسدودی و محدودیت برای تردد در این محور‌ها نداریم، اما رانندگان باید به تجهیزلات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی و خصوصا سوخت کامل مجهز باشند.

نسیمی همچنین از بارش پراکنده برف و باران در محور‌های اردبیل-آستارا، نیر –سراب گردنه صائین، خلخال-اسالم گردنه الماس، مشگین شهر –پارس آباد و همچنن محور رضی- گرمی خبر داد و گفت: تردد در این محور‌ها نیز روان است و به رانندگان عبوری از این مسیر‌ها توصیه می‌شود هنگام حرکت در مه و لغزندگی جوانب احتیاط را رعایت و به آهستگی حرکت کنند.

او اظهار کرد: انتظار می‌رود رانندگان تجهیزات لازم را هنگام سفر به همراه داشته باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز نیز جدا پرهیز کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل از آمادگی نیرو‌های راهداری استان در همه محور‌ها جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات رسانی به مردم در جاده‌ها خبر داد و افزود: راهداران با تجهیزات کامل در گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و مشغول عملیات برفروبی و نمک پاشی در محور‌های برفگیر استان هستند.

نسیمی با توجه به ادامه بارش‌ها در استان از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل تماس بگیرند.

 

نظر شما