شناسهٔ خبر: 57490873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

انتخاب وزیر با تجربه در دستگاه‌های نظارتی مثبت است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتخاب بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی را گزینه مناسبی برای تحقق اهداف وزارتخانه برشمرد و بر اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن و رفع نقاط پر حادثه و ارتقای وضعیت جاده‌های کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل حسین‌زهی نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی و ویژگی‌های وی برای تصدی پست وزارتخانه و انتظاراتی که مجلس از او دارد، گفت: با توجه به اینکه مهرداد بذرپاش پیش‌تر نیز به عنوان نماینده مجلس و همچنین در دیوان محاسبات حضور داشته است به نظر می‌رسد که در خصوص تامین بودجه اجرای طرح های مختلف از جمله مسکن و حمل و نقل سرعت عمل لازم ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بذرپاش در زمان حضور در مجلس و دیوان محاسبات، به موقع متمم بودجه و اصلاح بودجه را به مجلس ارایه کرده است، افزود: بذرپاش ارتباط مستقیم و مناسبی با نمایندگان دارد و علاوه بر آن به عنوان نیروی جوان با حضور در دستگاه های نظارتی می تواند در وزارت راه و شهرسازی مثمرثمر باشد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن را به سرانجام برساند

حسین زهی در خصوص پیشنهادهای خود برای سیاستگذاری و نظارت بر اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان طرح ویژه دولت سیزدهم اعلام کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن قانون و جزو برنامه های کلان دولت سیزدهم بوده است که انتظار داریم تا وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به نحو شایسته‌ای آن را به سرانجام برساند. زیرا در زمان وزارت وزیر پیشین راه و شهرسازی این مهم آن طور که مدنظر بود اجرایی و عملیاتی نشد. هم اکنون یک سال و نیم از دولت سیزدهم گذشته و روند پیشین مطلوب نبوده است. انتظار داریم تا وزیر راه و شهرسازی به جدیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به سرانجام برساند.

کمبودهای راه‌ها و جاده‌ها در اولویت وزیر راه و شهرسازی باشد

وی همچنین تصریح کرد: در خصوص راه‌های روستایی و بهبود وضعیت موجود انتظار است تا وزیر جدید راه وشهرسازی اهتمام جدی نسبت به این موضوع داشته باشد. در حال حاضر در بخش راه‌ها و به ویژه راه‌های روستایی و رفع مخاطرات آنها، کمبودهای جدی وجود دارد که انتظار است تا این کمبودها به نحو مناسبی جبران شود.

حسین‌زهی افزود: در حال حاضر بخش‌ عمده‌ای از راه‌های سیستان و بلوچستان به عنوان جاده‌های مرگ شناخته می شود و پایین‌ترین شاخص را در بخش راه‌های روستایی، استان سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است. انتظار داریم تا وزیر راه و شهرسازی در بخش ارتقای راه‌های استان اهتمام ویژه داشته باشد.

نظر شما