شناسهٔ خبر: 57490020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قدردانی شورای راهبردی سیستان و بلوچستان از رهبر معظم انقلاب

زاهدان- شورای راهبردی سیستان و بلوچستان از عنایات رهبر معظم انقلاب تقدیر کردند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری مهر، اعضای شورای راهبردی سیستان و بلوچستان در نامه‌ای از عنایات رهبر معظم انقلاب به این استان قدردانی کردند.

در این نامه آمده است: بعد السلام و التحیة، اعضای شورای راهبردی که توفیق سربازی مقام ولایت در استان سیستان و بلوچستان را دارند از عنایت و اهتمام جنابعالی به مردم شریف استان کمال امتنان و سپاسگزاری را داشته و به استحضار شریف می‌رسانند هیئت اعزامی معظم له با تحمل رنج سفر به استان و شهرستان‌های آن و برنامه‌های متراکم و جلسات متعدد خصوصی و عمومی با اقشار مختلف بویژه علما، متعمدین طوایف و نخبگان شیعه و سنی، سلام گرم و محبت پدرانه شما را به مردم عزیز، نجیب، صبور، ولایتمدار و میهن دوست استان رسانده و سخنان ایشان را در موضوعات مختلف شنیده و نامه‌های مردم را گرفتند که طبعاً گزارش مأموریت خود را تقدیم می‌کنند.لکن ما به نمایندگی از اقشار مختلف مردم از هیئت اعزامی و پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دفتر معظم له تقدیر و تشکر می‌کنیم.

در ادامه این نامه آمده است: جلسات و دیدارهای مردمی، عرصه تجلی عشق و علاقه مردم غیور استان به نظام اسلامی و ارادت، محبت و دلدادگی به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بود که ضمن ابراز ارادت و بیان نقطه نظرات، متقاضی دیدار اختصاصی مردم استان با ولی امر مسلمین بودند. امیدواریم وعده‌ای که قبل از دوران کرونا نسبت به اجابت این درخواست به نماینده خود در استان فرمودید، در این زمان تحقق یابد که با توجه به اتفاقات استان، نقش فزاینده‌ای خواهد داشت.

با توفیقات الهی، لطف جنابعالی و حمایت‌های دفتر معظم له آنچه را که مطالبه مردم عزیز استان بود و هیئت محترم اعزامی وعده فرموده و اعلام کردند، بخشی اقدام شده و برخی در حال انجام است. فرماندهان کلانتری، انتظامی شهرستان و استان تغییر، فرماندهی جدید انتظامی استان از مردم عذرخواهی کرده، رسیدگی قضائی به متخلفان شروع شده و برخی از افراد که متهم به تیراندازی نابجا به مردم هستند دستگیر شدند. از طرف دیگر تنها پس از حضور هیئت اعزامی در سیستان و بلوچستان ۱۰۰ نفر از افراد بازداشت شده که تخلف کمتری داشته مورد لطف و عفو حضرتعالی قرارگرفته و از زندان آزاد شدند و حدوداً همین تعداد نیز از افراد دارای پرونده در وقایع اخیر استان منع تعقیب خورده و پرونده آنها مختومه شده است. همچنین اضافه بر برگزاری جلسه با خانواده‌های داغدار برای دلجوئی از ایشان توسط هیئت اعزامی، برای شناسایی افراد آسیب دیده بی گناه که به لطف معظم له به عنوان شهید و جانباز مفتخر شدند کمیته‌ای تشکیل شده و کارِ شناسایی و سپس معرفی به بنیاد شهید و امور ایثارگران را آغاز کردند. امید است با عنایت و پیگیری دفتر معظم له، هیئت اعزامی و اقدامات مسؤولان در کشور و سیستان و بلوچستان احقاق حق مردم به صورت کامل صورت پذیرد.

اظهار محبت و لطف حضرتعالی با اعزام هیئت نه تنها فرصت خوبی برای احقاق حق مردم آسیب دیده در وقایع اخیر بوده بلکه زمینه‌ای برای بازگویی نیازمندی‌های استان و دیگر مطالبات مردم فراهم کرد که به خوبی انجام شد و امید است مورد عنایت ولی امر مسلمین «دام بقائه» قرار گیرد.

انتظار می‌رود دفتر معظم له نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در کشور و شورای راهبردی در استان پیگیری فرموده و بر تعیین سریع‌تر راهبردها و برنامه‌های متناسب با وضع موجود با همکاری استان، تأکید کنند.

در پایان مجدداً از لطف و محبت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان و تدبیر حکیمانه نسبت به تشکیل شورای راهبردی استان و حمایتهای دفتر معظم له سپاسگزاری می‌کنیم.

مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام‌جمعه زاهدان، محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و محمود توحیدی مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان

نظر شما