شناسهٔ خبر: 57490018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

تامین ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران خاص خراسان‌جنوبی

سپیده قلندری اسفدن

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌ العلاج در کشور ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌ها توسط این صندوق پرداخت می‌شود که اتفاق مبارکی در دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

سید محمدرضا طالبی، امروز یکشنبه ۱۳ آذر در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه کشوری و استانی که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، تصریح کرد: حضور بموقع پرستاران در محل کار موجب ارائه مطلوب خدمت می‌شود و در روند رسیدگی به بیمار نیز تأثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، وی کار تیمی پرستاران را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: گاهی پرستاران به خاطر احساس وظیفه وجدانی، فراتر از مسئولیت‌های قانونی خود خدمت می‌کنند.

به گفته وی؛ در بحث نیاز به خدمت پرستاران هیچ کمبودی احساس نشد، لذا آحاد افراد جامعه و مسئولان باید قدردان این خدمت باشند.

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر اینکه مسایل و مشکلات حوزه درمان مرتب رصد می‌شود، اظهار کرد: احترام و حفظ شئون بیمار در مراکز درمانی استان به ‌خوبی رعایت می‌شود و در نظارت‌هایی که انجام شده و در انعکاس گزارش از سمت بیماران نیز این موضوع کاملاً مشهود است.

طالبی با اشاره به نقش پرستار در روحیه اطرافیان بیمار افزود: پرستاران نه تنها به درمان بلکه به مسایل فرهنگی و روحی بیمار نیز توجه دارند و این که مردم قدردان کادر پزشکی و پرستاری هستند، نشان دهنده مسئولیت‌پذیری آنهاست.

وی با بیان اینکه همدلی بین پرستاران استان به یک فرهنگ تبدیل شده، گفت: پرستاران همواره خود را کنار بیمار می‌دانند و برایشان اهمیتی ندارد که بیمار از چه جامعه‌ای است.

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر ضرورت حفظ حریم شخصی و خصوصی بیمار توسط پرستار، خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشاهده کردیم این موضوع کاملاً در استان رعایت می‌شود؛ وجدان کاری در پرستاران وجود دارد و از وظیفه‌ای که برعهده دارند، لحظه‌ای غفلت نمی‌کنند.

طالبی با اشاره به تشابه موضوعی پرستاری و زندگی حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) در صبر بر سختی‌ها، ناملایمات و شهادت زبانزد بود و پرستاران نیز در مواجهه با سختی‌های کار و دیدن مشقت بیمار از صبر بالایی برخوردار هستند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه نظم و انضباط حوزه پرستاری استان جای تقدیر دارد، افزود: مشکلات کار پرستاری ممکن است به زندگی شخصی آنان نیز سرایت کند اما در سخت‌ترین شرایط بهترین خدمات را در حوزه درمان ارائه می‌کنند.

طالبی با اشاره به سختی کار در دوران شیوع کرونا گفت: در در شرایطی همه افراد از هم گریزان بودند، پرستاران همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با علم به اینکه ممکن است جان خود را از دست بدهند، به بهترین نحو ممکن جهاد کردند و داوطلبانه از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای اولین بار اجرایی شده و بطور مرتب مطالبه‌گری می‌شود، اظهار امیدواری کرد: اجرای کامل این قانون و توجه ویژه در اعتبارات سال‌های آینده شاهد کاهش مشکلات پرستاران باشیم.

به گفته طالبی؛ خدمت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌ العلاج از ابتدای آبان در حال ارائه به جامعه هدف است که امید می‌رود مشکلات درمان این بیماران کاهش یابد.

انتهای پیام 

نظر شما