شناسهٔ خبر: 57489927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پژوهشگران برتر قم تجلیل شدند

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش از ۵۵ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر، همچنین دانش آموزان و معلمان نمونه استان در عرصه پژوهش تجلیل شد.

حجت الاسلام احمدحسین شریفی،رئیس دانشگاه قم گفت: این پژوهشگران ضمن ارائه مقالات، کتب و آثار تحقیقی جامع، کامل و مسئله محور در موضوعات مختلف، توانسته اند تولیدات فناورانه ارزنده‌ای را در سال‌های اخیر داشته باشند.

معاون وزیر علوم و رئیس پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران هم در این مراسم، گسترش فعالیت‌های دانش بنیان را رمز توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: آموزش، پژوهش و کیفیت بخشی به پژوهش‌ها سه گام اساسی در تحقق اهداف علمی و صنعتی به شمار می‌روند که باید مورد توجه قرار گیرند.

محمدرضا زمانیان افزود: اگرچه پژوهش امری مهم و با ارزش تلقی می‌شود، اما به تنهایی کارساز نیست و زمانی موثر واقع می‌شود که نتیجه آن تولید و تجاری سازی محصولات فناورانه باشد.

او تصریح کرد: اگر امروز نام پرافتخار ایران اسلامی در میان کشور‌های دارای صنعت و فناور می‌درخشد به دلیل تلاش محققان، پژوهشگران و نخبگان توانمندیست که اقدامات نو آورانه دارند و مسئولان را در تحقق سیاست‌های اقتصادی و علمی همراهی می‌کنند.

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم نیز با تاکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و گسترش اقدامات پژوهش محور در استان گفت: این آمادگی را داریم تا از تمامی فعالان این عرصه حمایت و پشتیبانی‌های لازم را داشته باشیم.

نظر شما