شناسهٔ خبر: 57489756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

نگاه سازمان استاندارد، شتاب‌بخشی به تولید و حذف دیوان‌سالاری زائد است

علی فرقانی

استاندار مرکزی گفت: نگاه مسئولان عالی سازمان ملی استاندارد ایران در دوره جدید مدیریتی، شتاب‌بخشی به تولید و حذف دیوان‌سالاری زائد است.

صاحب‌خبر -

فرزاد مخلص‌الائمه یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ در پایان سفر رئیس سازمان ملی استاندارد مرکزی به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی میزبان سفر دو روزه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران بود که یک سفر فشرده با دستاوردهای گوناگون بود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور و قطب کشاورزی با تولید انواع محصولات متنوع است که سهم بالایی در تامین نیاز کشور به انواع محصولات دارد، اظهار کرد: سفر رئیس سازمان استاندارد ایران برای بررسی و آشنایی با توانمندی‌های استان در حوزه صنعت و تولید بسیار ضروری بود که خوشبختانه به صورت فشرده طی دو روز انجام شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استاندارد مرز مهمی بین "کالا و خدمات بُنجل" و "کالا و خدمات با کیفیت" است، اظهار کرد: کیفی‌سازی خدمات و کالاها یک مطالبه عمومی و دغدغه مسئولان عالی کشور بوده و سازمان ملی استاندارد مرزبان این نقطه بسیار حساس به شمار می‌رود و باید گفت که استاندارد مرحله نخست ارتقای کیفیت کالاها و خدمات در کشور است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعددی در سفر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به استان مرکزی گفت: جلسه‌ای در قرارگاه دانش‌بنیان استان مرکزی که در ابتدای سال جاری در دانشگاه اراک تاسیس شده است، تشکیل شد و همچنین از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان که عموما با مسائلی در حوزه استاندارد مواجه بودند، بازدید صورت گرفت.

مخلص‌الائمه به بازدید و آشنایی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از ظرفیت های استان مرکزی اشاره کرد و افزود: جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد، تولید، صنعت و نیز بازرگانی، معادن و کشاورزی در اتاق بازرگانی تشکیل و استماع نقطه نظرات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی، منجر به اتخاذ تصمیمات بسیار مهم و صدور دستورات راهبردی شد و اختیارات خوبی به اداره کل استاندارد استان مرکزی برای برون رفت از برخی مشکلات و تسهیل در امور مربوطه تفویض شد.

وی به ایجاد جهشی در حوزه استاندارد استان مرکزی در دوره مدیریتی جدید رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف اداره کل استاندارد استان مرکزی و جذب نیروی انسانی مناسب موجب شده که با شتاب بیشتری نیازهای حوزه استاندارد استان پاسخ داده شود.

استاندار مرکزی به برگزاری شورای استاندارد استان با حضور مدیران ارشد استانی در این سفر اشاره کرد و افزود: تصمیمات خوبی در این جلسه با حضور مدیران اقتصادی و فرهنگی استان در این جلسه اتخاذ شد و در مجموع، باید گفت یک سفر راهبردی با مصوبات متعدد به استان صورت گرفت و امیدواریم دستگاههای اجرایی وابسته به دولت با انجام وظایف خود در حوزه استاندارد نسبت به ارائه خدمات استاندارد و نیز کمک به سازمان استاندارد در عملی شدن اهداف و برنامه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه توسعه آزمایشگاه استاندارد استان مرکزی را از دیگر موضوعات بررسی شده در این سفر دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم نیازمندی‌های استان در حوزه استاندارد را تامین کنیم تا سرعت و شتاب بگیرد و اجازه ندهیم برخی مسائل در بروکراسی‌های اداری قرار گیرد.

او با بیان اینکه دیوان‌سالاری مانع شتاب در ‌بخش تولید می‌شود، تصریح کرد: نگاه مسئولان عالی سازمان ملی استاندارد در دوره جدید مدیریتی شتاب‌بخشی به  تولید و حذف دیوان‌سالاری زائد است و امیدواریم بتوان در برش استانی حداکثر خدمات را ارائه کرده و پیگیر مطالبات مردم باشیم.

انتهای پیام

نظر شما