شناسهٔ خبر: 57488000 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در سال گذشته انجام شد:

ارائه ۲۴۷ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض به ۸۹ هزار بیمار نیازمند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در سال گذشته ۲۴۷ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض به ۸۹ هزار بیمار نیازمند ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد، گفت: هر ساله سازمان ملل ۵ دسامبر را روز جهانی داوطلب نام گذاری و شعار امسال را "همبستگی با شعار کار داوطلبانه" اعلام کرده است به همین دلیل این روز را جشن گرفته ایم تا از خدمات داوطلبان در سراسر کشور قدردانی شود.

وی افزود: شبکه سازی خیرین از جمله اقدامات سازمان داوطلبان است و سازمان داوطلبان به عنوان دبیرخانه مجمع خیرین در سراسر کشور اقداماتی را انجام داده است. البته چند سالی به دلیل شیوع کرونا از راه اندازی این مجمع به شکلی صرفنظر شد در حال حاضر در ۱۲ استان مجمع خیرین کشور با همکاری جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است در ۱۲ استان تهران، قم، گیلان، کرمان، یزد، گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان و چهارمحال و بختیاری این مجامع راه اندازی شده و توفیقات خوبی هم در مجامع به دست آمده است.

سلیمی در ادامه گفت: دومین فعالیت ما، وقف، هبه و صلح بوده است که باعث شده این اقدامات منجر به احداث پایگاه امداد جاده ای در استان آذربایجان شرقی، احداث پایگاه امداد جاده‌ای در قزوین و احداث پایگاه امداد جاده‌ای در خراسان شمالی و ... شود.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: ۲۴۷ محله محروم در استان تهران هم تحت نظر ما قرار گرفته اند و به مردم محروم این مناطق خدمات حمایتی ارائه شده است.

سلیمی‌ گفت: جمع آوری کمک های مردمی هم در طول سال انجام شده و در پایان سال گذشته پویش هلال رحمت راه اندازی شد که ۳۵ میلیارد ریال پول نقد از سوی مردم جمع آوری شد و از  محل این کمک ها ۵ دستگاه دیالیز خریداری شد.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: طرح ملی نذر آب با ۳ محور آب رسانی به مناطق محروم، ارائه خدمات سلامت محور با اعزام کاروان‌های سلامت، توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی در حال انجام است. در نذر آب ۵  به  ۸۵ روستا آب رسانی شده و ۱۸۶ میلیارد ریال از طریق کمک های مردمی در ۸۵ روستا هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: 11.5 میلیارد ریال وجه نقد در پویش مرهم زخم جمع آوری شده است. طرح توانمند سازی و تحول اجتماع محور محلات در طرح ۲۰۲۰ ، در ۳۱ استان و ۱۴۷ شهرستان اجرایی شده و به ارائه کمک های نقدی، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در این محلات پرداخته ایم.

سلیمی اضافه کرد: در سامانه جامع اعضا داوطلبان هلال احمر ۴ هزار و ۶۵۵ نفر از محلات کم برخوردار، داوطلب هلال احمر شده اند. در قالب اعزام کاروان رهسپاران عصر ظهور بیش از ۶ هزار نفر به کربلای معلی در مراسم اربعین رهسپار شدند.

سلیمی اضافه کرد: ۲۴۷ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض به ۸۹ هزار بیمار نیازمند طی یک سال ارائه شده است.

سلیمی‌گفت: سامانه‌های هوشمند برای جذب مشارکت های مردمی‌به هلال احمر هم ایجاد شده است. سامانه جذب و هدایت کمک های مردمی هم در حال راه اندازی است تا ارگان‌ها و خیریه‌ها مختلف علاقه مند به این سامانه متصل شوند.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: سامانه جامع اعضا و داوطلبان هم راه اندازی شده و متناسب با برنامه‌های هلال احمر از آنها استفاده خواهد شد. در این سامانه ۹۲۱ هزار داوطلب شناسنامه دار شده اند.

وی افزود: این داوطلبان به صورت مستمر با هلال احمر همکاری دارند و در مواقع بروز بحران به ما کمک می‌کنند. اپلیکیشن "هلال من" در حال راه اندازی است و در این قالب یک باشگاه رفاهی برای داوطلبان تشکیل می‌شود، تا در ازای خدمات داوطلبانه، داوطلبان شناسنامه دار ما، از تسهیلاتی برخوردار شوند. بر اساس ساعت کار خدمات داوطلبانه امتیازاتی برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول؛ تاکنون 1300 بیمار نیازمند از تسهیلات بانک ها با سود ۴ درصد برخوردار شده اند.

سلیمی افزود: در سال های قبل نذر آب فقط در ۵ استان انجام می‌شد ولی امسال این طرح در تمام استان‌ها اجرایی شد. نذر آب ۵ امسال از دوره‌های قبل کم رنگ تر نبوده است بلکه خدمات زیربنایی و زمان بری در ۱۰۰ روستا انجام شده است.

رئیس سازمان داوطلبان گفت: بحث نگهداشت داوطلبان با استفاده از اقداماتی در حال انجام است تا این رویه اصلاح شود.

سلمیی در ادامه افزود: برای مشاغل مختلف پوسترهایی تهیه شده تا برای اشاعه فرهنگ داوطلب هر شغلی در طول سال یک روز را صرف خدمات داوطلبانه کند.

نظر شما