شناسهٔ خبر: 57487925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مسئولیت حمله به سفارت پاکستان را گروهک تروریستی داعش برعهده گرفت

گروهک صهیونیستی- تکفیری داعش مسئولیت حمله تروریستی به سفارت پاکستان در شهر کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گروهک تروریستی داعش امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسئولیت حمله به سفارت پاکستان در کابل پایتخت افغانستان را برعهده می گیرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی گروهک صهیونیستی- تکفیری داعش، ۲ نفر از عناصر این گروهک تروریستی این حمله را به انجام رساندند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هم دیروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله تروریستی روز جمعه به سفارت پاکستان در کابل را به شدت محکوم می‌ کند.

در بیانیه صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص آمده بود: اعضای شورای امنیت از همه طرف های مسئول می‌ خواهد تا به ایمنی و امنیت اماکن دیپلماتیک، کنسولی و دیپلمات‌های کشورهای عضو سازمان ملل احترام گذاشته و امنیت آنها را تضمین کنند. اعضای شورای امنیت بر اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی و تعهدات کشورهای میزبان بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در مورد روابط کنسولی جهت انجام تمام اقدامات لازم برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک در برابر هر گونه نفوذ یا آسیب و جلوگیری از هرگونه برهم زدن آرامش این مراکز یا لطمه زدن به اعتبار آنها و هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک، کارگزاران و مقامات کنسولی تاکید دارند.

منابع امنیتی دیروز جمعه از تیراندازی افراد ناشناس به ساختمان سفارت پاکستان در مرکز شهر کابل پایتخت افغانستان خبر دادند.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در صفحه شخصی خود در توئیتر، تلاش برای حمله به هیئت دیپلماتیک کشورش در کابل را به شدت محکوم کرد و نوشت: خواستار رسیدگی فوری و برخورد با عاملان این اقدام شنیع هستم.

وزارت امور خارجه پاکستان هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت پاکستان در افغانستان مورد حمله قرار گرفت و هدف، «عبیدالرحمن نظامانی» رئیس هیئت دیپلماتیک ما بوده است. «نظامانی» در این حمله آسیب ندید اما محافظ امنیتی او زخمی شد. اجرای تحقیقات فوری درباره این حمله و بازداشت و محاکمه عاملان آن را خواستاریم و حکومت طالبان باید به سرعت درباره آن تحقیق کند تا روشن شود چه کسی عامل این حمله بوده است. طالبان باید اقدامات فوری را برای تضمین امنیت دیپلمات‌ها و اتباع پاکستانی در افغانستان انجام دهد.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز اعلام کرد: تیراندازی و تلاش برای حمله به سفارت پاکستان در کابل را محکوم می‌کنیم. ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم امنیت هیئت‌های دیپلماتیک را در کابل را در معرض خطر قرار دهد.

نظر شما