شناسهٔ خبر: 57487785 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فوتون تونلند اتوماتیک رونمایی شد

صاحب‌خبر -

شرکت ایران خودرو دیزل از فوتون تونلند اتوماتیک رونمایی کرد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی نسخه دنده اتومات پیکاپ فوتون تونلند را در ادامه مطالعه کنید.

به نظر می‌رسد بازار سدان‌های لوکس و جذاب تا حد زیادی به سر آمده، چرا که هم‌اکنون دوران دلبری کردن کراس اوورها و پیکاپ‌های آفرودی و شهری است. شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان عضوی اصلی از آبی‌پوشان جاده مخصوص حالا از نسخه جدید پیکاپ فوتون تونلند با گیربکس اتوماتیک رونمایی کرده است.

فوتون تونلند اتوماتیک

فوتون تونلند اتوماتیک فوتون تونلند اتوماتیک

پیکاپ تونلند با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک راهی بازار شده است. امروز، سیزدهم آذر ماه سال 1401، خودروی جدید ایران خودرو دیزل با حضور جمعی از مدیران و مهندسان این مجموعه رونمایی شد. دکتر مهدی بالو که نایب رئیس هیأت مدیره و معاونت مهندسی این شرکت است می‌گوید حمایت‌های بی‌نظیر مدیریت این مجموعه باعث شده تا شاهد معرفی این پیکاپ وانت باشیم. وی افزود:

در حوزه حمل و نقل، شرکت ایران خودرو دیزل تلاش می‌کند تا سبد کاملی از محصولات را عرضه کند. در بازار خودروهای سبک نیز سهم ایران خودرو دیزل از بیش از 9 هزار پیکاپ تولید شده به بیش از 900 دستگاه است. از سال 92 تا 97 نمونه اولیه پیکاپ فوتون تونلند به بازار عرضه شد و بعد از نمونه فیس لیفت تا 1401 به بازار ارائه شد و اکنون نمونه اتوماتیک آن با گیربکس 8 سرعته و استاندارد آلایندگی یورو 6 به بازار کشور ارائه می‌شود.

فوتون تونلند اتوماتیک فوتون تونلند اتوماتیک

از جمله تجهیزات ایمنی این پیکاپ می‌توان به سیستم‌های ABS یا ترمز ضد قفل، EBD و سیستم‌های کمکی دیگری نظیر ESP، TCS، اتوهلد، سیستم رادار هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار و سیستم هشدار نقطه کور اشاره کرد. از جمله امکانات رفاهی فوتون تونلند نیز می‌بایست رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، کروز کنترل و سیستم نمایشگر باد تایرها را نام برد.

همچنین بخوانید:

فوتون تونلند جدید در برابر KMC T8 ؛ کدام پیکاپ برنده مقایسه است؟

کابین تونلند کابین تونلند

به گفته مهدی بالو، ظرفیت خط تولید این شرکت 117 دستگاه در روز است که به تفکیک مختص 30 دستگاه کامیون، 30 دستگاه کامیونت، 20 دستگاه پیکاپ و ون، 30 دستگاه کشنده و 5 دستگاه اتوبوس است. خط جدیدی که امروز در آستانه رونمایی از پیکاپ اتوماتیک کار خود را آغاز می‌کند در راستای توسعه آمار تولید این شرکت افتتاح می‌شود.

این پیکاپ جذاب در دو نسخه با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی راهی بازار خواهد شد، ولی مشخص نیست که کدام یک از دو نسخه وارد بازار ایران می‌شود. پیشرانه توربو دیزل 2 لیتری می‌تواند حداکثر قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را تولید کند، در حالی که پیشرانه بنزینی 2 لیتری قادر است قدرت 238 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را تولید نماید.

نظر شما