شناسهٔ خبر: 57487719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه یزد:

یزد باید به الگوی کشت علوفه گلخانه ای در کشور تبدیل شود

یزد- امام جمعه یزد بر لزوم تبدیل یزد به الگو در زمینه کشت علوفه گلخانه ای در کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ناصری در دیدار با رئیس و معاونان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به نیاز استان برای رسیدن به خودکفایی خوراک دام اظهار داشت: امروز قیمت گذاری گوشت و مرغ و تخم مرغ کاملاً وابسته به واردات و قیمت نهاده های دامی است و لازم است تدابیری اندیشیده شود که هر استان حداقل در زمینه تامین نیاز خود، خودکفا شود.

وی با بیان اینکه علوفه می تواند در استانهای کم آب مثل یزد در گلخانه ها کشت شود، افزود: باید ضمن توسعه گلخانه ها و تبدیل آنها به محل کشت علوفه به دلیل کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی و محدودیت کشت علوفه در مزارع، تدابیری اندیشیده شود تا گلخانه ها در کنار دامداری ها احداث شود.

ناصری تاکید کرد: با همت و تلاشی که از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همکارانش شاهد هستیم امیدواریم به زودی استان یزد به عنوان الگو در کشت علوفه گلخانه ای در کشور معرفی شود.

دوم سوم علوفه مورد نیاز دامداری های یزد از خارج از استان تامین می شود

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: دو سوم علوفه مورد نیاز دامداری های استان از استانهای همجوار وارد می شود که با توجه به وجود گلخانه های فعال در استان و ویژگی های کشت گلخانه ای علوفه مانند کم آبخواه بودن و تولید بیشتر محصول و امکان کشت در زمان بین دو کشت، اجرای این طرح بسیار مهم و حیاتی است.

سیدابوالفضل وکیلی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل و هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی مبنی برای اصلاح الگوی کشت، یکی از راههای رسیدن به این هدف، کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی است.

نظر شما