شناسهٔ خبر: 57486402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حمله مایلی‌کهن به کی‌روش و پاداش خودرو تیم ملی

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی فوتبال در جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶ یکی از منتقدان جدی کی‌روش بوده است و حالا طبیعی است توپخانه او علیه مربی پرتغالی فعال شود. 

به گزارش تابناک ورزشی: مایلی کهن می گوید: «دلم می سوزد.چرا تازه یادمان افتاده که سیستان و بلوچستان مشکل دارد،ایلام و گیلان مشکل دارند و چرا دراین سال ها هیچ کسی توجهی به آنها نکرده است.»

شما قطعا بازی های ایران در جام جهانی را دیده اید.نظر شما در این باره چیست؟

اجازه بدهید من اصلا بحث را طور دیگری برای شما شروع کنم.گروه ما سخت بود یا گروه کره،ژاپن،استرالیا یا عربستان؟کدام یک سخت تر بود؟گروه مراکشی که در جام جهانی قبل هم با ما همگروه بودند چطور؟سه تیم آسیایی چطور از گروه خودشان صعود کردند؟شایسته بودند،آرامش داشتند یا اینکه سرمربی تیم شان برنامه و هدف داشت؟

خب خیلی ها می گویند که بازیکنان ایران روحیه برای بازی کردن نداشتند،به خصوص در بازی اول.

این هم از آن حرف ها است.من خودم بازیکن بودم.یک بازیکن وقتی وارد زمین می شود هر چه در چنته دارد را می گذارد تا بهترین بازی خودش را انجام بدهد؛یعنی چه که روحیه نداشتند؟ از نظر من ترکیب تیم اشتباه بود.شما بازی با انگلیس را ببینید و با بازی با ولز مقایسه کنید.زمین تا آسمان فرق دارد.

پس مقصر اصلی این ناکامی را کی روش می دانید؟

من الان نمی خواهم دنبال مقصر بگردم اما سوالی می پرسم.آقای کی روش در مصر چه نتایجی به دست آورد؟کلمبیا کی در تاریخ فوتبالش 6 گل خورده بود؟آیا این ها دستاورد و موفقیت است؟

در فضای مجازی و به خصوص شبکه های معاند،بی روحیه بودن بازیکنان را به مسائلی که در داخل کشور در جریان است ربط داده بودند و...

من اصلا این را قبول ندارم که می گویند بچه ها ما حال شان خوب نبود،روحیه نداشتند و از این طور حرف ها.اینها غیر از بهانه هیچ چیزی نمی تواند باشد.بچه ها می دانستند و می توانستند بازی خودشان را بکنند.من امروز سوال های زیادی دارم.شما دوست دارید کشور ما مثل ژاپن شود.یا مثل کره جنوبی؟اصلا نه،مثل مالزی؟دوست ندارید؟خب دوست دارید دیگر!حرف من این است که خیلی از ماها دوست داریم اما فاصله هم زیاد است.همین قطر که حالا میزبان جام جهانی هست را مثال بزنم برای تان؟

بله حتما.

شما ورزشگاه های آنها را قطعا دیده اید.پر هستند از امکانات با بهترین تکنولوژی های روز دنیا.ما چند تا استادیوم مثل قطر داریم؟

مثل قطر که نه،شاید یک ورزشگاه آزادی تا حدودی استاندارد باشد و ...

آن هم برای 50 سال پیش است.من دانشجو بودم که آزادی را ساختند.این را هم قبول ندارم که می گویند شاه آن را ساخت یا هر چیز دیگری،این ورزشگاه را از دید من یک ایرانی ساخت.بحث من الان فوتبال نیست.همه ما دیده ایم که می آیند جوان ها را تشویق به ازدواج و فرزندآوری و ... می کنند.خب با کدام پشتوانه و پول؟آیا این ازدواج هزینه نمی خواهد؟آیا فرزند آوری فقط همان تولدش است؟این بچه خوراک و پوشاک و مدرسه و دانشگاه نمی خواهد؟

آقای مایلی کهن شما در پس همه این انتقادها راهکار هم ارائه کنید.

کار من این نیست که راهکار ارائه کنم.من دیدگاه خودم را می گویم.اگر الان به جای کی روش من سرمربی تیم ملی بودم رسانه ها چه برخوردی داشتند؟من خودم می گویم که آن زمان اشتباهی سرمربی تیم ملی شدم.

یعنی نباید سرمربی تیم ملی می شدید؟

خیلی ها بودند که از من شایسته تر بودند!

پس چرا قبول کردید و روی نیمکت تیم ملی نشستید؟

اجازه بدهید! این را دارم خودم می گویم.از من شایسته تر خیلی بود اما من آمدم و هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم. من تحصیل کرده ورزش بودم و 14 سال در پرسپولیس و اواخر هم کاپیتان این تیم.این طور نبود که من را از کف کوچه و خیابان بیاورند و سرمربی تیم ملی کنند.خب من سرمربی تیم ملی فوتسال بودم و برای نخستین بار چهارم جهان شدیم.کاپ اخلاق را گرفتیم.سعید رجبی شد آقای گل و سید مهدی ابطحی بهترین بازیکن ما.اگر اشتباه نکنم تا امروز آقای گل در جام جهانی در فوتسال نداشته ایم.شمسایی گل های زیادی زده است اما یادم نمی آید یا من حضور ذهن ندارم که آقای گل جام جهانی شده باشد.تیم ما در جام ملت ها هم نتیجه خوبی گرفتم.خداداد عزیزی پس از آن مسابقات بهترین بازیکن آسیا شد،علی دایی آقای گل شد،کریم باقری هم جزو تیم منتخب آسیا شد و 6 گل هم به کره جنوبی زدیم.مگر به راحتی به کسی کاپ اخلاق می دهند.در همین بازی اروگوئه با غنا،آیا با لگدی که کاوانی به سیستم VAR زد کاپ اخلاق را به این تیم می دهند؟

به نظر شما مدیریت رییس فدراسیون باعث ناکامی ایران در جام جهانی است یا شخص کی روش؟

من نمی خواهم دنبال مقصر بگردم و بگویم کار فلانی بود اما در کل از نتایج می شود خیلی از چیزها را فهمید.چرا ما باید 6 گل از انگلیس بخوریم و یکی از ضعیف ترین تیم های جام باشیم؟ما کدام موقعیت خطرناک را در این رقابت ها داشتیم؟یک زمانی هست که تیمی می بازد اما جسور بازی می کند.آن وقت آدم ناراحت نمی شود اما ما هم بازی را باختیم و هم جسور نبودیم.ما در این رقابت ها قوی بازی نکردیم.

من یک بار دیگر این سوال را بپرسم؟ به خصوص در بازی اول انگار که حال بازیکنان تیم ملی خوب نبود.

چطور آن زمان که رفتند پیش رییس جمهور و 10 سکه گرفتند حال شان خوب بود؟چطور آن زمان روحیه داشتند؟ همان جا یا نباید سکه ها را می گرفتند یا باید می گفتند که می خواهیم برای یک کار خیر هزینه کنیم.شما شنیدید که بازیکنی این حرف ها را بزند؟من که نشنیدم.فقط بعد از بازی با ولز شنیدم که 15 هزار دلار هم پاداش گرفتند.فکر کنم کی روش پاداش بیشتری گرفت؛30 هزار دلار.

 

نظر شما