شناسهٔ خبر: 57484388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مقام ارشد انرژی اتحادیه اروپا: بحران شدید انرژی تا سال آینده ادامه خواهد داشت

کادری سیمون ، کمیسر اتحادیه اروپا در حوزه انرژی ، با انتقاد از روسیه و با اشاره به اینکه روسیه عرضه گاز طبیعی خود را از طریق خط لوله به طور گسترده کاهش داده است ، تصریح کرد:« روسیه در حال جنگ انرژی با اتحادیه اروپا است. »

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ مقام ارشد و مسوول سیاست های انرژی اتحادیه اروپا در مصاحبه با ان اچ کی درباره کاهش گسترده ارائه گاز طبیعی روسیه با اشاره به اینکه:«‌ هر چند با خرید اضافی گاز طبیعی مایع (‌ LNG ) تا حدودی کمبودها را جبران کردیم ولی با این حال بحران شدید انرژی تا سال آینده هم ادامه خواهد داشت » وجود بحران انرژی در سال آینده را تایید کرده است. 

کادری سیمون، کمیسر اتحادیه اروپا در حوزه انرژی، با انتقاد از روسیه و با اشاره به اینکه روسیه عرضه گاز طبیعی خود را از طریق خط لوله به طور گسترده کاهش داده است ، تصریح کرد:« روسیه در حال جنگ انرژی با اتحادیه اروپا است. » 

کمیسر اتحادیه اروپا در حوزه انرژی در بخش دیگری از مصاحبه خود در توصیفی از وضعیت اتحادیه اروپا گفت:« نروژ و دیگر کشورها که به خط لوله متصل می باشند ، تولید گاز طبیعی خود را افزایش دادند و افزون بر این ذخیر سازی زیر زمینی گاز طبیعی و خرید اضافی گاز طبیعی مایع از طریق بازار های بین المللی صورت گرفته است. » کادری سیمون در زمینه مشکلاتی که اتحادیه اروپا با آن رو به رو است ، تصریح کرد:«‌ فضایی برای خرید بیشتر انرژی وجود ندارد و بحران شدید انرژی تا سال آینده هم ادامه خواهد داشت. » 

کمیسر اتحادیه اروپا در حوزه انرژی در پایان مصاحبه خود با اشاره به مزایای استفاده از گاز هیدروژن دایر بر اینکه:« بر اثر بحران انرژی انتظارات از گاز هیدروژن افزایش یافته است. گاز هیدروژن که منجر به کربن زدایی می شود ، می توان برای حمل و نقل مسافت های طولانی و همچنین سوخت کارخانجات استفاده کرد. هیدروژن از سوخت های به اصطلاح سبز است که مانند نیروی باد پتانسیل بالایی دارد و از انرژی های تجدید پذیر به شمار می آید. انتظار می رود که تا سال 2030 قیمت هیدروژن با سوخت های فسیلی رقابت کند » دیدگاهی دایر بر همکاری فنی با ژاپن و سایر کشورها در استفاده از گاز هیدروژن نشان داده است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما