شناسهٔ خبر: 57472615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران:

نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه باعث انفعال طلاب می‌شود

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: در اسلام ما هیچ حوزه علمیه سکولاری نداریم، نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه باعث می‌شود که طلاب منفعل شوند و اثرات مثبت حوزه بر جامعه اسلامی کاملا از بین برود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدجلال حسینی مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ حوزه‌های علمیه به خوبی متوجه می‌شویم که سطح کمی و کیفی حوزه‌ها، نسبت به قبل از انقلاب بسیار تغییر پیدا کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران، گفت: قبل از انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه به نوعی توسط رژیم پهلوی منزوی شده بودند و این وضعیت تدریس در حوزه را برای طلاب سخت کرده بود، با این وجود در همین فضای بسته و امنیتی که رژیم سابق به وجود آورده بود، علمای بزرگی به جهان اسلام معرفی شدند.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مطالعه با وضعیت ساختاری و کیفی حوزه‌های علمیه این مهم را یادآور می‌شود که طلبه‌ای که قصد و هدف اصلی او آموختن علوم دینی و تهذیب است، می‌تواند در سخت‌ترین شرایط این دو رکن حوزه را به خوبی به دست بیاورد، بنابراین امروز با توجه به امکانات خوبی که در حوزه‌های علمیه داریم انتظار ما از طلاب توجه به مسائل علمی است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: البته طلاب به خوبی می‌دانند که نباید در ایام تحصیل خود را در حجره‌ها محصور کنند، بلکه از همان روزی که به عنوان طلبه و سرباز امام زمان(عج) وارد حوزه می‌شوند، باید در خدمت اسلام و مردم باشند و از گوشه گیری و انزوا پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ساختار حوزه‌های علمیه در کشور و جهان اسلام است، گفت: در اسلام ما هیچ حوزه علمیه سکولاری نداریم، نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه باعث می‌شود که طلاب منفعل شوند و اثرات مثبت حوزه بر جامعه اسلامی کاملا از بین برود، بنابراین باید تلاش کنیم که حوزه‌های ما حوزه‌هایی پویا و انقلابی باشند.

نظر شما