شناسهٔ خبر: 57472565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پرفروش‌ترین برند خودرو چین در نوامبر کدام است؟

طبق داده‌ها فروش خرده فروشی بی‌وای‌دی از اول تا ۲۷ نوامبر به ۱۵۲ هزار و ۸۶۳ دستگاه رسیده است.

صاحب‌خبر -

داده‌های بانک بین‌المللی بازرگانان چین نشان می‌دهد که خرده‌فروشی تسلا در چین نیز در نوامبر پس از اینکه خودروساز آمریکایی قیمت‌ها را کاهش داد و مشوق‌هایی برای مدل ۳ و مدل Y خود ارائه کرد، نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شد. طبق داده‌ها، فروش خرده فروشی بی‌وای‌دی از اول تا ۲۷ نوامبر به ۱۵۲ هزار و ۸۶۳ دستگاه رسید که تقریباً ۸۳ درصد افزایش میانگین فروش روزانه را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

آمار بی‌وای‌دی بالاتر از خرده فروشی فولکس واگن با ۱۴۳ هزار و ۶۰۲ خودرو و تویوتا ۱۱۵ هزار و ۲۷۲ خودرو بود که به ترتیب ۰.۳ و ۰.۵ درصد کمتر در سال بود. با این حال، گروه فولکس واگن همچنان از بی‌وای‌دی پیشی گرفته است، در حالی که ۳۶ هزار و ۸۴۷ دستگاه فروخته شده با نام تجاری آئودی را شامل می‌شود.

اگر روند خرده فروشی برای کل ماه ادامه داشته باشد، این اولین باری است که بی‌وای‌دی که در سال ۲۰۰۳ شروع به ساخت خودرو کرد در صدر جدول فروش در چین قرار گرفت و اولین بار است که یک شرکت با مجموعه‌ای از خودرو‌های هیبریدی پلاگین و خودرو‌های الکتریکی در جدول پیشتاز است.

داده‌های بانک بین‌المللی بازرگانان چین نشان داد که فروش کلی خرده‌فروشی خودرو‌های تولید شده در چین از نظر میانگین فروش روزانه در چهار هفته اول نوامبر ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش دو درصدی در سه هفته اول اکتبر کاهش داشته است.

پرفروش‌ترین برند خودرو چین در نوامبر کدام است؟


 برند‌های معتبر از جمله فولکس‌واگن، جنرال موتورز، فورد و هیوندای، شاهد کاهش استفاده از کارخانه در چین بین ۳۰ تا بیش از ۵۰ درصد در پنج سال گذشته بوده‌اند.

 

نظر شما