شناسهٔ خبر: 57472381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

آخر سال خوب برای بازار طلا!

اقتصادنیوز: تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی مین استریت به طور قابل توجهی نسبت به طلا در کوتاه مدت حوشبین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، شروع قدرتمند ماه دسامبر به دلیل اینکه قیمت ها هفته را بالای 1800 دلار و نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته به پایان رساندند، احساسات صعودی قابل توجهی را در بازار ایجاد کرد. با این حال، این سوال باقی می‌ماند که آیا این احساسات برای خارج کردن سرمایه‌گذاران از بی‌طرفی کافی است یا خیر.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی مین استریت به طور قابل توجهی نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی هستند زیرا بازار شاهد حرکت صعودی فنی قوی است.

افزایش قیمت طلا روز چهارشنبه زمانی آغاز شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که برای بانک مرکزی آمریکا مناسب است که سرعت انقباض خود را در دسامبر کاهش دهد.

در عین حال، تحلیلگران همچنین گفته‌اند که نگرانی‌های فزاینده از رکود اقتصادی نیز موجب تقویت پناهگاه امن جدیدی برای طلا می‌شود.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که حتی اگر افزایش نرخ بهره برای حمایت از دلار آمریکا ادامه پیدا کند، نسبت به طلا خوش‌بین است.

آدام باتن، رئیس استراتژی ارز در Forexlive.com، گفت که طلا نیز از عوامل فصلی مثبت بهره می برد زیرا تقاضا در آستانه تعطیلات افزایش پیدا می‌کند.

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 12 تحلیلگر یا 67 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی بودند و شش تحلیل‌گر معادل 33 درصد برای هفته آینده نزولی بودند. در نظرسنجی این هفته هیچ رای بی طرفی وجود نداشت.

در همین حال، 1018 رای در یک نظرسنجی آنلاین خرده فروشی به صندوق انداخته شد. از این تعداد 715 نفر یا 70 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 188 یا 18 درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که 115 رأی دهنده یا 11 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

unnamed

نظر شما