شناسهٔ خبر: 57472302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

نمایش روی زشت فوتبال توسط اسپانیا و آرژانتین!

تیم ملی فوتبال اسپانیا و آرژانتین در آخرین دیدارهای خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ نمایش بحث برانگیزی داشتند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سرنوشت اغلب تیم ها در هفته آخر مرحله گروهی مشخص شد. هر لحظه با به ثمر رسیدن گلی ممکن بود رتبه ها تغییر کند و جای تیم های صعود کرده و حذف شده عوض شود. عملکرد دو تیم در هفته پایانی بحث برانگیز بود. آرژانتین چهارشنبه هفته گذشته برابر لهستان قرار گرفت و برای صعود به پیروزی نیاز داشت. شاگردان لیونل اسکالونی در نیمه اول تلاششان بی نتیجه بود و لیونل مسی هم یک پنالتی از دست داد. در شروع نیمه دوم بلاخره دروازه لهستان باز شد. آلبی سلسته به هدف خود رسیده بود و حملات خود را کمتر کرد اما توانست باز هم به گل دست یابد. پس از گلی که آلوارس در دقیقه ۶۷ به ثمر رساند آرژانتین دیگر حمله نکرد و با پاس کاری فقط به دنبال تلف کردن زمان بازی بود. 

چه اتفاقی افتاده بود؟ مکزیک در بازی همزمان با دو گل از عربستان پیش افتاده بود و به خاطر کارت زرد بیشتر نسبت به لهستان حذف می شد. آن ها برای صعود به یک گل نیاز داشتند یا اینکه با گلزنی آرژانتین به لهستان می توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند اما تیم اسکالونی نمی خواست گل دیگری به ثمر برساند. پس از بازی ویدئویی از مکالمه سرمربی آرژانتینی با مسی منتشر شد که اسکالونی در جریان بازی ستاره آلبی سلسته را از  نتیجه بازی مکزیک و عربستان آگاه می کند و سپس به لئو می گوید که اگر یک گل دیگر به ثمر برسانند لهستان حذف می شود. این ویدئو تایید می کند که چرا آرژانتین در ۲۳ دقیقه پایانی علاقه ای به حمله کردن نداشت. مکزیک همیشه حریف آزار دهنده ای برای آلبی سلسته در جام جهانی بوده است و به نظر می رسد کادر فنی آرژانتین دوست نداشت مکزیک صعود کند. البته تیم خراردو مارتینو به خاطر گلی که عربستان در دقایق پایانی به ثمر رساند حذف شد و تلاش اسکالونی برای کنار زدن مکزیک بی نتیجه بود. 

اسپانیا و آرژانتین

یک شب بعد اسپانیا حرکت مشابهی انجام داد. تیم لوییس انریکه با یک تساوی مقابل ژاپن می توانست به عنوان صدرنشین صعود کند و تنها در صورت شکست مقابل تیم آسیایی و باخت آلمان به کاستاریکا از مرحله گروهی حذف می شد که احتمالش کم بود. اسپانیا می دانست اگر به عنوان تیم دوم صعود کند برای رسیدن به فینال مسیر راحتی خواهد داشت و به نظر می رسید برای آن برنامه ریزی کرده است. لاروخا با وجود مالکیت ۹۰ درصدی در نیمه اول تنها یک بار دروازه ژاپن را باز کرد. در بازی همزمان آلمان نیمه اول را با پیروزی یک بر صفر به پایان رساند. ژاپن در نیمه دوم تنها به دو حمله نیاز داشت تا نتیجه را ۲ بر یک به نفع خود کند. در هر دو گل دروازه‌بان اشتباه فاحشی داشت. در این شرایط سامورایی ها با شش امتیاز صدرنشین بودند و اسپانیا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آلمان در رتبه دوم قرار داشت. 

لاروخا دوباره توپ را در اختیار گرفت اما موقعیت گل ایجاد نمی کرد. ناگهان کاستاریکا در بازی همزمان دو گل پیاپی به ثمر رساند و اسپانیا به جایگاه سوم سقوط کرد و خود را حذف شده دید. در این لحظه تیم انریکه دست پاچه شد. البته پس از سه دقیقه آن ها آرام گرفتند چون آلمان توانست گل دوم را به ثمر برساند و بازی را با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع خود به پایان برساند. اسپانیا هم در ۲۰ دقیقه پایانی به همان شکل بدون اینکه موقعیتی ایجاد کند مالکیت را در اختیار گرفت تا داور سوت پایان را بزند. انریکه و شاگردانش ظاهرا از این شکست ناراحت بودند اما در واقع به هدفشان رسیده بودند.  آلمان به خاطر آن توپ که تنها چند میلیمتر روی خط قرار داشت حذف نشد بلکه به دلیل عملکرد برنامه ریزی شده اسپانیا کنار رفت.

اسپانیا و آرژانتین

صحبت های پس از بازی انریکه هم نشان می داد سرمربی اسپانیایی با رسانه ها صادق نیست. او گفت که متوجه نشده تیمش برای دقایقی از این رقابت ها حذف شده است. با توجه به وجود اسمارت فون ها مگر می شود سرمربی اسپانیا از نتیجه همزمان بی خبر بوده باشد. انریکه مدعی شد تمرکزش تنها روی بازی تیمش بوده است اما هر تماشاگر و ببینده تلویزیونی می توانست متوجه شود که اسپانیا قصد نداشت دوباره دروازه ژاپن را باز کند. چنین رفتارهایی در جام جهانی اصلا پذیرفتنی نیستند چون هر تیمی که به این رقابت ها وارد می شود می خواهد بهترین عملکردش را نشان دهد و بهترین نتیجه تاریخ فوتبال خود را به ثبت برساند. همچنین همه بازیکنان دنیا آرزویشان این است در این بازی ها حضور داشته باشند و بدرخشند اما با نمایش های مشابه اسپانیا و آرژانتین این اهداف و آرزوها بر باد می رود. این دو تیم بخش زشت فوتبال را به هواداران نشان دادند. 

نظر شما