شناسهٔ خبر: 57472119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ماکرون: می خواهم با پوتین صحبت کنم

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد وضعیت نیروگاه هسته ای زاپروژیا را با همتای روس خود به بحث و بررسی خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رئیس جمهور فرانسه برای گفتگو با همتای روس خود در خصوص تحولات میدان نبرد کی یف و مسکو ابراز تمایل کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه اعلام کرد که قصد دارد با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در خصوص وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه صحبت کند.

رئیس جمهور فرانسه که به تازگی سفری به آمریکا داشته و با رئیس جمهور این کشور در خصوص جنگ اوکراین رایزنی کرده است، تاکید کرد که در زمان بحث درباره معماری امنیت اروپا باید نگرانی امنیتی روسیه نیز لحاظ شود.

پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت که هیچ گونه برنامه‌ای برای گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او وجود ندارد. کاخ الیزه اعلام کرد که ماکرون خواسته‌های فرانسه را به پوتین یادآوری می‌کند که «خروج نیروهای روسیه از اوکراین و احیای حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» است.

قابل ذکر است که رئیس جمهور فرانسه در ۱۴ نوامبر تأیید کرد که کانال‌های ارتباطی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و طرف‌های مربوطه برای پایان دادن به درگیری در اوکراین باز است.

برچسب‌ها:

نظر شما