شناسهٔ خبر: 57471936 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد کدامند؟

سالیان سال افراد به دنبال راهی برای حذف موهای زائد بودند تا از شر آن‌ها خلاص شده و پوستی صاف و شفاف را به خود هدیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالیان سال افراد به دنبال راهی برای حذف موهای زائد بودند تا از شر آن‌ها خلاص شده و پوستی صاف و شفاف را به خود هدیه کنند. موهای زائد علاوه بر ظاهر نامطلوب، از لحاظ بهداشتی نیز در بعضی نقاط بدن می‌توانند مشکل‌ساز باشند. به همین دلیل تلاش برای یافتن راهی مطمئن همچنان ادامه داشت. در این بین راه‌هایی برای حذف موقت موهای زائد ابداع شدند که پیشنهادهای خوبی برای از بین بردن ساقه مو بودند؛ اما تا زمانی که ریشه در پوست وجود داشت، رشد موهای زائد نیز همچنان ادامه‌دار بود. در نهایت با اختراع دستگاه لیزر موهای زائد، راه حل نابودی ریشه‌ها نیز پیدا شده و حذف دائمی موهای زائد، امکان‌پذیر شد. در ادامه این مطلب قصد داریم با تاریخچه لیزر و جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شویم.

 

مروری بر عملکرد دستگاه لیزر

پیش از آن که تاریخچه پیشرفت دستگاه‌های لیزر را بررسی کنیم، بهتر است مروری بر عملکرد این دستگاه‌ها داشته و با نحوه کار آن‌ها آشنا شویم. همان طور که می‌دانید دستگاه لیزر موهای زائد راه حلی دائمی برای توقف رشد موهای زائد است و به همین علت توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. چنین ویژگی قابل توجهی در کنار بی‌ضرر بودن، می‌تواند نظر هر فرد جویای زیبایی را جلب کرده و راه حلی عالی برای رهایی از شر موهای زائد به حساب بیاید. حال بیایید عملکرد لیزر را بررسی کنیم.

 

لیزر در واقع چند طول مشخص از نور است که با انرژی بسیار زیاد به سطح پوست تابانده می‌شود. حال این انرژی باید توسط یک عامل مشخص جذب شود. ملانین رنگدانه‌ای است که در ریشه موها وجود داشته و در بدن، عامل تیرگی رنگ پوست و مو به شمار می‌رود. حال نقش ملانین در از بین بردن موهای زائد چیست؟ این رنگدانه می‌تواند انرژی بسیار زیادی را جذب کند و از آن‌جایی که تجمع آن در ریشه مو بیشتر است، مقدار زیادی انرژی توسط ریشه جذب می‌شود. در نهایت این مقدار از انرژی منجر به از بین رفتن ریشه و عدم رشد مجدد موها خواهد شد. به هر میزان که تمرکز ملانین در فولیکول مو بیشتر باشد، از بین بردن موهای زائد راحت‌تر است. برای مثال در افرادی با پوست سفید و موهای تیره، مقدار ملانین پوست بسیار کم و میزان ملانین در مو زیاد است؛ به همین خاطر این افراد بهترین نتیجه را از لیزر می‌گیرند.

 

تاریخچه دستگاه‌های لیزر موهای زائد

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین دستگاه لیزر موهای زائد در سال ۱۹۶۰ توسط یک فیزیکدان و تحصیل کرده رشته برق در آمریکا ابداع شد. طبیعتاً به عنوان نخستین ابزار تولیدی در حوزه لیزر موهای زائد، اطلاعات دقیقی از میزان اثربخشی آن توسط مخترع دستگاه کسب نشده و بی‌خطر بودن آن نیز مورد ابهام بود. به همین خاطر به نظر می‌رسد تا چندین سال استفاده از این دستگاه رواج نداشت. گزارش‌های استفاده از نخستین دستگاه لیزر حاکی از آن‌اند که میزان کارایی آن چندان قابل قبول نبوده و حذف دائمی موها اتفاق نمی‌افتاد و تنها می‌توانست رشد موها را تا حد زیادی کاهش دهد. از طرفی بسیار کند بوده و استفاده از آن نیازمند زمان طولانی بود. همچنین میزان آسیب‌های وارده به پوست و سوختگی‌های ناشی از لیزر، بیشتر از حد انتظار به نظر می‌رسید.

 

اولین دستگاه لیزر موهای زائد که به تولید انبوه رسید، در سال ۱۹۹۸ وارد بازار شد. این دستگاه نیز همچنان کارایی مناسبی نداشت و نمی‌توانست موها را به طور کامل از بین ببرد. بعد از مدتی لیزرهای الکساندریت وارد بازار شدند و این بار به نظر می‌رسید نتیجه مطلوب‌تری حاصل شده بود و موها رشد بسیار کمتری داشتند. نکته مهم درباره لیزرهای قدیمی این بود که آن‌ها تنها برای استفاده در یک نوع پوست کاربرد داشتند. به عبارت دیگر اغلب آن‌ها تنها برای پوست‌های سفید قابل استفاده بودند و به هر میزان پوست تیره‌تر بود، سوختگی ناشی از لیزر نیز بیشتر می‌شد. امروزه دستگاه‌هایی ابداع شده‌اند که برای هر نوع رنگ پوستی مناسب بوده و هر کدام به صورت اختصاصی می‌توانند موهای زائد را به طور کامل از بین ببرند. حال در میان این همه دستگاه لیزر، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

 

جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد

در این قسمت قصد داریم به اختصار، چند مورد از جدیدترین دستگاه‌های لیزر را معرفی کرده و در نهایت مرجع تهیه آن‌ها را نیز بیان کنیم:

 

دستگاه لیزر اشنایدر پلاس یکی از دستگاه‌های لیزر تولیدی در سال ۲۰۲۱ است که در مدت زمانی کوتاه و بدون درد می‌تواند موهای زائد را به طور کامل از بین ببرد. این لیزر سه نوع طول موج داشته و به همین دلیل می‌تواند برای همه نوع پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

 

دستگاه هایفو اولترا اوج پیشرفت تکنولوژی در حوزه ی پزشکی است. این دستگاه قادر به انجام جوانسازی پوست به شکل کاملا موثر و بدون هیچ گونه عمل جراحی می باشد

دستگاه لیزر تیتانیوم نیز از جدیدترین‌های تولیدی توسط شرکت اشنایدر الکتریک است که علاوه بر پشتیبانی از هر نوع پوست، با سیستم خنک‌کاری عالی می‌تواند از بروز هرگونه سوختگی در پوست جلوگیری کند.

 

دستگاه لیزر آلما هارمونی یکی دیگر جدیدترین و بهترین دستگاه‌های لیزر است که طی هفت جلسه می‌تواند پوستی عاری از موهای زائد را به شما هدیه کند.

تهیه انواع دستگاه لیزر مو

ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد به فکر راه‌اندازی کسب و کار خودتان در زمینه بهداشت و زیبایی افتاده باشید و بخواهید این کار را با یک کلینیک لیزر شروع کنید. با توجه به میزان تقاضا در این حیطه که روز به روز نیز بیشتر می‌شود، تهیه دستگاه لیزر و راه‌اندازی یک کلینیک، کسب و کار خوبی به نظر می‌رسد. در این مسیر، نکته بسیار مهم استفاده از دستگاه‌های باکیفیت است که می‌تواند ضامن رونق کسب و کارتان باشد. استفاده از ابزار و تجهیزات برند و باکیفیت، رضایت مشتریان را برای شما به همراه خواهد داشت. حال اگر قصد تهیه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را دارید، ما به شما شرکت « تجهیز گستر لیزر» را پیشنهاد می‌کنیم. تجهیز گستر لیزر از سال ۱۳۹۰ به واردات و تعمیرات انواع دستگاه‌های لیزر مشغول است و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را معتبرترین برندها وارد می‌کند. اشنایدر الکتریک و آلمالیزر از جمله برندهای معتبری هستند که تجهیز گستر لیزر. با آنان همکاری دارد. برای اشنایی با محصولات این شرکت از جمله دستگاه‌های لیزر ، دستگاه هایفو و… و مشاوره با کارشناسان، می‌توانید سری به وبسایت تجهیز گستر لیزر بزنید.

 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تاریخچه لیزر موهای زائد پرداخته و شما را با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آشنا کردیم. همچنین شکرت تجهیز گستر لیزر به عنوان بهترین مرجع برای تهیه دستگاه لیزر موهای زائد و ابزار زیبایی مثل دستگاه هایفو به شما معرفی شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

نظر شما