شناسهٔ خبر: 57471828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۷۸ دانشجو از جمله ۱۱۸ دختر از دانشگاه دایکندی فارغ شدند

۱۷۸ دانشجوی پسر و دختر تازه‌فارغ از دو دانشکده تعلیم و تربیه و زراعت دانشگاه دایکندی فراغت‌شان را در نیلی، مرکز این ولایت جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

دانشجویان دانشکده تعلیم و تربیه و زراعت دانشگاه دایکندی فارغ‌التحصیل شدنشان را جشن گرفتند.

در محفل فراغت این دانشجویان که امروز (شنبه، ۱۲ قوس) در «بند رمکک» مرکز دایکندی برگزار شد، شمار زیادی از والدین دانشجویان و مسئولان دانشگاه دایکندی حضور داشتند.

ناصر حنظله، رئیس دانشگاه دایکندی در این محفل گفت دانشجویان تازه‌فارغ شامل ۱۱۸ دختر و ۶۰ پسر هستند.

با این حال، دانشجویان تازه‌فارغ با این‌که از این اتفاق در زندگی‌شان خوشحال هستند، اما نگران آینده‌ کاریشان نیز هستند.

آنان از طالبان می‌خواهند تا زمینه‌ کار را برایشان فراهم و دانشکده‌ها را در چارچوب دانشگاه دایکندی افزایش بدهند.

نازدانه ابراهیمی، یکی از دانشجویان تازه‌فارغ گفت در جریان چهار سال تحصیل با چالش‌های فراوان مواجه بوده‌اند، اما با استقامت و تحمل زحمات توانستند از این چالش‌ها عبور کنند.

او شیوع کرونا، تغییر نظام و اعمال محدودیت‌ها، نداشتن خوابگاه، دوری راه و کمبود امکانات درسی را از چالش‌های عمده‌ی دوره‌ی تحصیلی‌شان عنوان کرد.

تجهیز و تمویل دانشگاه دولتی، ساخت خوابگاه‌ها برای دانشجویان، استخدام کادرهای متخصص، بروزسازی سیستم درسی و عدم تبعیض میان پسران و دختران از دیگر خواست‌های دانشجویان تازه‌فارغ از حکومت طالبان بودند.

از سویی هم، امین‌الله عبید، والی طالبان برای دایکندی در پاسخ به خواست دانشجویان گفت طالبان هیچ‌گاه مخالف تعلیم و تربیه نبوده، بلکه در صدد بهبود آن است.

عبید افزود اداره‌ محلی طالبان در دایکندی تلاش خواهد کرد تا زمینه‌ کار را برای نیروی جوان و متخصص جامعه دایکندی فراهم کند.

این درحالی است که  طالبان در ۱۵ ماه گذشته دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده‌اند. طالبان همچنین انتخاب رشته‌های تحصیلی را برای دختران محدود کرده‌اند.

نظر شما