شناسهٔ خبر: 57471102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادواره 30 شهید مفقودالاثر رفسنجان برگزار می‌شود/ از شهدای جنگ تا مدافعان حرم پیکرهایی که آسمانی شدند

همزمان با ایام فاطمیه(س) یادواره 30 شهید مفقودالااثر در رفسنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس_کرمان؛ زهرا بمی: هفتمین سال است که به‌همت هیئت میثاق با شهدای شهرستان رفسنجان یادواره شهدای جاویدالاثر شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود و یک سال به‌دلیل کرونا این یادواره برگزار نشد. 

امسال ششمین یادواره همانند سال‌های قبل همزمان با ایام فاطمیه(س) برگزار می‌شود و قرار است حسینیه ثارالله شهر رفسنجان میزبانی این یادواره را بر عهده بگیرد.

امیرحسین حسنی مسؤول هیئت میثاق با شهدا عصر امروز در برنامه دورهمی که به میزبانی خانواده شهید محمد خالقی با حضور خانواده شهدای مفقودالاثر برگزار شد، هدف از برگزاری یادواره ویژه این شهدا را شادکردن دل خانواده‌های‌شان دانست و اظهار کرد: قرار است در فاصله یادواره تا یادواره هرماه سرکشی از خانواده شهدا را نیز داشته باشیم. 

وی عنوان کرد: شهدای مفقودالاثر ویژگی‌ای که دارند؛ ارتباط مستقیم و شبانه‌روزی با حضرت زهرا(س) است و دلیل انتخاب این ایام برای برگزاری یادواره همین است. 

حسنی خاطرنشان کرد:30 شهید گران‌قدر شهرستان رفسنجان مفقودالاثر هستند که 27 شهید از شهدای دفاع مقدس و سه شهید ازجمله شهید حاج‌حسین بادپا شهید مدافع حرم و دو شهید از تیپ فاطمیون مدافع حرم هستند. 

وی یادآور شد: روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری این یادواره با روایتگری میرعلی‌اکبری از راویان دفاع مقدس و سخنرانی سردار اهوازیان از فرماندهان دفاع مقدس برگزار می‌شود. 

اما این شهدا چه شخصیت‌هایی داشتند، در سخنانی که پدر، مادر و برادران این شهدا در این دورهمی مطرح کردند، اکثرا بسیجیانی بودند که یا دانش‌آموز و یا دانشجو بودند که در سن کم اما با دلی به وسعت دریا پای در راه شهادت گذاشتند و برای کشور افتخار آفریدند. 
شهدایی همچون شهید رحمانی که پدرش می‌گفت: او نگاه دیگری به این دنیا داشت و از دانشگاه فردوسی مشهد راه شهادت را انتخاب کرد و ازعملیات کربلای چهار به بعد دیگر اثری از او پیدا نشد. 

و یا اکبر زارع، همان شهیدی که آموزگاری ساده بود که دورترین نقاط را برای تدریس و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت انتخاب کرده بود و هریک از بچه‌ها که ضعیف بودند زیر دست او به دانش‌آموزانی مستعد تبدیل می‌شدند که سرانجام پس از اعزام به جبهه از کربلای چهار دیگر از اون نشانه‌ای یافت نشد. 

شمع دیگری که خاموش شد اما نورش همچنان بر دل‌ها می‌تابد، شهید میرزایی‌ست که در عملیات والفجر سال 61 مفقود شد و او در حالی به جبهه رفت که تنها 16 سال سن داشت و از دانش‌آموزان مدرسه شهید بصیرزاده بود. 

مجید ملایی هم سال 65 به‌عنوان سرباز به جبهه اعزام شد و سال 67 در منطقه فاو مفقود شد او نیز تقریبا 21 سال سن داشت و هنوز برادر، پدر، مادر و همه بستگان چشم به راه جوان رعنای‌شان هستند. 

دانش‌آموز دیگری که اگر بود دهه پنجاه زندگی‌اش را سپری می‌کرد، او محمد قاسمی از بهرمان نوق بود که در عملیات فتح‌المبین آسمانی شد و هنوز چشمانی به راهش منتظرند که اندک نشانه‌ای از او پیدا شود. 

حسن عباسی از خطه شهیدپرور لاهیجان از توابع بخش مرکزی رفسنجان نیز سال 59 در حالی که هنوز دانش‌آموز بود راه شهادت را انتخاب کرد و در سال 63 به خیل شهدای مفقودالاثر پیوست. 

لاهیجان منطقه‌ای است که نامش به شهدایش بلند است و جوانانش در راه جهاد و شهادت گوی سبقت از یکدیگر می‌ربودند، این منطقه یک جاویدالاثر دیگر هم دارد، شهید عبدالمهدی جعفربیگی که سال 60 به جبهه رفت، سال 61 مجروح شد و دلش تاب نیاورد و دوباره سال 63 به جبهه رفت و دیگر برنگشت. 
 شهید علی علیزاده بسیجی 15 ساله‌ای که سال 61 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه مفقود شد و به سوی آسمانها رفت و در بهشت جاویدان مأوا گرفت. 

اما از شهید اکبرزاده که در کربلای پنج مفقود شد تنها یک دستخط برای برادرزاده رسیده بود، او نیز بسیجی دلاوری بود که شجاعانه در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و در نهایت شربت شهادت را نوشید، اما او هم جاویدالاثر شد. 

شهید غلامرضا صالحی شهید دیگری که هنوز چشم‌های زیادی منتظر کوچکترین اثر از او هستند پلاکی، پوتینی یا... 

او نیز درکربلای پنج سال65 در گیلان غرب ندای حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

پایان پیام/80016/ب/س

نظر شما