شناسهٔ خبر: 57470758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نواختن زنگ پژوهش در یکی از مدارس قم

موج نیوز

همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری با حضور مسئولان قم زنگ پژوهش در مدارس این استان به صدا درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری قم پس از نواختن زنگ پژوهش در یکی از مدارس قم گفت:‌هر آنچه امروز به‌عنوان ابزار و وسایل تکنولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاصل پژوهش‌هایی بوده که به فناوری تبدیل‌شده و در حقیقت حاصل ارزش‌افزوده پژوهش‌هاست.

سید مهدی قریشی با اشاره به نقش مدارس در زمینه فرهنگ‌سازی پژوهش گفت: نام‌گذاری یک هفته به‌عنوان پژوهش و فناوری از این بابت است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ پژوهش محوری ترویج یابد که در این زمینه مدارس نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی ارتباط بین آموزش و پژوهش را مورد توجه قرار داد و افزود: میان آموزش و پژوهش ارتباط مستقیم و تنگاتنگی حاکم است و انتقال دانش و مهارت از طریق آموزش انجام‌می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به مساله پژوهش توجه ویژه داشته‌اند و بر حل مشکلات از طریق راه‌های علمی و کم کردن فاصله علمی کشور تأکید نموده و در واقع مسیر راه را برای دانش آموزان، دانشجویان و همه اساتید و معلمین و مدیران روشن نموده‌اند.

قریشی ادامه داد: متأسفانه دشمنان ما حاضر به دیدن پیشرفت‌های علمی کشور نیستند و همواره سعی نموده‌اند که با این موضوع مقابله نمایند و در داخل نیز عده‌ای سعی دارند تا خودباوری را از جوانان و نوجوانان بگیرند، در حالی که در بسیاری از علوم رتبه‌های علمی کشور قابل‌ملاحظه است.

وی احترام به پژوهشگران و دانشمندان را ضروری دانست و گفت: باید فرهنگ تقدیر و احترام به دانشمندان در کشور توسعه یابد و زیبنده نیست که دانش آموزان و دانشجویان ما صرفاً شخصیت‌های ورزشی یا هنری را بشناسند ولی در خصوص دانشمندان کشور اطلاعی نداشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم مدارس از دانشمندان برای حضور در بین دانش آموزان دعوت نمایند و آن‌ها را موردتقدیر قرار دهند تا فرزندان ما ارزش علم و دانش و دانشمندان را بیش‌ازپیش درک کنند و به‌نوعی فرهنگ‌سازی شود.

جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان ، اجرای نشست تخصصی با صنعتگران و کارآفرینان ، اجرای کارگاه‌های آموزشی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی ، جشنواره تجلیل از دانش آموزان پژوهش‌گر و کارآفرین و برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری از برنامه‌های هفته پژوهش درقم است.

نظر شما