شناسهٔ خبر: 57470687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

افت فروش ۱۲ درصدی پی‌سی در آمریکا طی سه ماهه سوم ۲۰۲۲

آی‌تی‌ایران آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

میزان فروش سیستم‌های دسکتاپ، نوت‌بوک و ورک‌استیشن در امریکا طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهشی ۱۲ درصدی همراه بود.

بنابر گزارش مرکز تحقیقاتی Canalys، در سه ماهه اخیر حدود ۱۷.۸ میلیون دستگاه از این محصولات در بازار به فروش رفت که در مقایسه با فروش ۲۰.۳ میلیون دستگاهی مدت زمان مشابه سال گذشته، افت فروش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در این میان، نوت‌بوک‌ها بیشترین افت فروش را با ثبت ۱۴ درصد داشتند.

در این گزارش، فروش شرکت دل (Dell) در آمریکا برابر با ۴.۷ میلیون دستگاه، شرکت اچ‌پی (HP) برابر با ۴.۱ میلیون دستگاه و شرکت اپل نیز سه میلیون دستگاه ثبت شده است. در میان پنج شرکت نخست که بیشترین فروش را داشتند، تنها اپل و ایسر توانسته رشد سالانه مثبتی را تجربه کردند. فروش اچ‌پی با کاهش سالانه ۲۳ درصدی و لنوو نیز ۲.۲ درصدی همراه بود.  

آمار و ارقام مربوط به فروش تبلت‌ها نیز نشان می‌دهد که اپل، با اختلاف قابل توجهی در صدر پرفروش‌ها جای گرفته است. این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲، توانست چهار میلیون آیپد را به بازار عرضه کند و به دنبال آن، شرکت‌های آمازون و سامسونگ جای گرفته‌اند که به ترتیب توانستند ۲.۷ و ۱.۶ میلیون دستگاه تبلت را به فروش برسانند.  

در میان پنج شرکت برتر عرضه‌کننده تبلت، تنها آمازون و TCL، رشد فروش را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته داشتند. فروش اپل، سامسونگ و مایکروسافت، هر سه در این فصل، افت دو رقمی‌را نشان می‌دهد.

با وجود این کاهش فروش‌ها، تولیدکنندگان و خرده‌فروشان امیدوارند که بتوانند میزان فروش محصولات خود را تعطیلات پایان سال جاری میلادی بهبود ببخشند. با این حال، پیش‌بینی مرکز تحقیقاتی Canalys حاکی از آن است که این افت فروش در آمریکا طی در سه ماهه چهارم نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته این شرکت، علاقه‌مندان طی ماه‌های پیش رو، تمایلی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید دستگاه‌های جدید نخواهند داشت و خرید مدل‌های جدید توسط دانش‌آموزان و دانشجویان نیز احتمالا تا سال ۲۰۲۴ اتفاق نخواهد افتاد.

نظر شما