شناسهٔ خبر: 57470680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر؛

پنجاه و یکمین خانه هلال استان کرمان در حاشیه کویر لوت افتتاح شد

با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات دویست و پنجاه و یکمین خانه هلال استان کرمان در حاشیه کویر لوت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران؛ پیش از ظهر امروز شنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱، خانه هلال روستای همت آباد علیا در قلب منطقه روستایی تکاب در حاشیه کویر لوت از بخش شهداد توسط یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

سلیمانی در جریان افتتاح این خانه هلال گفت: فعالیت خانه‌ های هلال در مناطق کم‌ برخوردار روستایی رویکرد اساسی هلال احمر برای افزایش آمادگی مواجهه با مخاطرات است.

وی افزود: اجتماعات محلی می‌ توانند در اولین لحظات پس از وقوع سانحه با ارسال اطلاعات لازم به مرکز کنترل عملیات هلال احمر به راهبری درست و دقیق عملیات امداد و نجات کمک کنند و علاوه بر آن اقدامات لازم برای حفظ جان افراد تا زمان رسیدن نیروهای عملیاتی را انجام دهد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌ های مردم پایه که اخلاص در کمک به همنوع در آن موج می‌ زند، مایه افتخار هلال احمر است. جمعیت هلال احمر همواره باید نماد نقش مردم و همدلی آن‌ ها باشد.

در حاشیه این افتتاحیه یعقوب سلیمانی با همراهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اهالی روستای همت آباد گفت‌ و گو کرد و در جریان همکاری آن‌ها با هلال احمر قرار گرفت.

دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات به همراه مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان کرمان پس از حضور در شهر شهداد به منزل مادر شهید مهدی افتتاحی در شهر شهداد رفتند.

دبیر کل هلال احمر در این دیدار تاکید کرد: یاد و خاطره شهدای امدادگر چراغ راهی برای امدادگران و نجاتگران عضو هلال احمر است.

در این دیدار مسئولان محلی از جمله شهردار و امام جمعه شهداد هیات مدیران هلال احمر را همراهی کردند.

گفتنی است، شهید مهدی افتتاحی در سال ۱۳۶۱ توسط سربازان عراقی اسیر شد و در جریان اسارت در یکی از اردوگاه‌های شهر بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

نظر شما