شناسهٔ خبر: 57467014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

جشن «یار مهربان» ویژه کودکان با نیاز های خاص برگزار شد

19 دی: همزمان با روز جهانی معلولان، جشن «یارمهربان» با حضور مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده برجسته کشور و با رونمایی از کتب بریل برگزار شد.

صاحب‌خبر -
در ابتدای این مراسم، مهدی آقاکوچکی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: خوشحالیم که امروز و به بهانه روز جهانی معلولان، میزبان جمعی از دانش آموزان با نیاز های خاص استان قم هستیم؛ روز جهانی معلولان یک نماد است و باید در همه روز های سال به فکر برآورده کردن نیاز های دانش آموزان با نیاز های خاص باشیم و امیدواریم همه سازمان ها و ارگان های اجرایی در این راه ما را یاری کنند.
وی در ادامه افزود: از اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کتابداران بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) که در سال های اخیر در حوزه معلولان و به ویژه نابینایان تلاش ویژه ای داشتند و در راه اندازی این مراسم نیز همکاری کردند تشکر می کنیم.
مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال حاضر تنها نهاد فرهنگی است که در کنار سازمان های تخصصی در حال خدمت رسانی به نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان در سراسر کشور است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان قم نیز، بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای از سال 1385 در حال خدمت رسانی به بیش از 500 عضو نابینا و کم بینا است و امیدواریم با افتتاح کتابخانه مرکزی قم، بتوانیم به صورت خاص و ویژه به ناشنوایان نیز ارائه خدمت کنیم.
مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز در این مراسم ضمن قصه گویی برای کودکان گفت: خوشحالم که میهمان شما در شهر قم هستم و امیدوارم که به لطف خداوند، شما جز پیشرو ترین انسان های این سرزمین شوید.
در این مراسم همچنین از 5 عنوان کتاب بریل نوشته مصطفی رحمان دوست با عناوین «اين تری زی آن تری زی»، «سگی بود جنگلی بود»، «يکی بود اما يکی نبود»، «5 تا انگشت بودند» و «اتل متل يه زنبوره» با حضور میهمانان حاضر در مراسم رونمایی شد.
مصطفی رحمان دوست در حاشیه این رونمایی گفت: خوشحالم که با تبدیل شدن کتاب هایم به خط بریل، کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا نیز می توانند کتاب هایم را بخوانند و جز مخاطبین کتاب های من باشند.

نظر شما