شناسهٔ خبر: 57463973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر مشهد:

مصوبات جامع حمایت از معلولان اجرایی شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه حمایت از معلولان، مصوبات جامع و کاملی در سطح ملی و محلی داریم، اما این مصوبات در سطوح مختلف، نیازمند اجرایی‌شدن است، به سهم خود اجرایی‌شدن سیاست‌گذاری‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر از سوی شهرداری را دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مجید دبیریان با گرامیداشت دوازدهم آذرماه «روز معلولان» اظهار کرد: این روز فرصت بسیار مغتنمی است تا هر مجموعه و سازمانی نسبت به ارزیابی عملکرد و فعالیت‌های خود در خصوص این قشر از جامعه بپردازد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت شهری به موضوع مناسب‌سازی باز می‌گردد، گفت: باید بدانیم که این شهر، متعلق به تمام شهروندان است و همه با هر شرایط جسمی و فیزیکی و سنی باید بتوانند در بهره‌گیری و استفاده از خدمات شهری مشکل و محدودیتی نداشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای ششم شهر مشهد از ابتدای فعالیت تا کنون سعی داشته است به سهم خود در این زمینه نقش‌آفرینی داشته باشد و رویکرد حمایتی نسبت به جامعه معلولان و توان‌یابان داشته‌ایم؛ مصداق تجلی و عملیاتی‌شدن سیاست‌گذاری‌های این حوزه را می‌توان در بوستان‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان و کم‌توانان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه حمایت از معلولان، شورای اسلامی شهر تاکنون مصوبات مختلف حمایتی را داشته است، تصریح کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به تکلیف شهرداری برای مناسب‌سازی فضاها و اماکن متعلق به خود اشاره کرد.

دبیریان با بیان اینکه در این حوزه مصوبات جامع و کاملی داریم، اما این مصوبات در سطوح مختلف، نیازمند اجرایی شدن است، گفت: به سهم خود اجرایی شدن سیاست‌گذاری‌ها و مصوبات شورای شهر از سوی شهرداری را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه گزارشی از اهم اقدامات خود در راستای مناسب‌سازی شبکه معابر، ساختمان‌ها و بناهای در اختیار خود اقدام کند و مجدانه حامی جامعه معلولان و توان‌یابان هستیم تا حقی از آنها ضایع نشود.

نظر شما