شناسهٔ خبر: 57462632 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

 فضای زیارتی حرم امام حسین (ع) ۷۰ هزارمترمربع افزایش می‌یابد

فارس

احداث صحن امام حسن علیه‌السلام با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزارمترمربع درحال احداث است که ۷۰ درصد این بخش برای فضای زیارتی پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام در چندین فاز طراحی شده است که نخستین طرح آن مزین به نام حضرت زینب سلام‌الله علیهاست که توسط ایرانیان در حال ساخت است.

احداث فاز دوم طرح توسعه حرم حسینی با عنوان صحن امام حسن علیه‌السلام نیز در ماه‌های گذشته اجرایی شد. هدف از این طرح افزایش فضای زیارتی در حرم سیدالشهدا علیه‌السلام است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این صحن با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع ساخته می‌شود ‌و بخش قابل توجهی از این فضا برای زیارت پیش‌بینی شده است؛ به طوری که ۷۰ هزارمترمربع از این فضا به عنوان فضای زیارتی دراختیار زائران قرار می‌گیرد و ۳۰ هزارمتر مربع باقی مانده به احداث سالن استقبال از زائران، ساختمان اداری، مرکز امور گمشدگان و همچنین سرویس بهداشتی تعلق خواهد گرفت.

احداث صحن امام حسن علیه‌السلام هم‌اکنون در مرحله بتن‌ریزی دیوار است و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده دیوارها در عمق ۴۰ متری زمین و به طول ۴۵۰ ساخته می‌شود.

به گفته مسؤولان این طرح، با توجه انجام عملیات بتن‌ریزی، احداث این صحن سرعت گرفته است و بر اساس برنامه قبلی احداث این صحن درحال انجام است.

به گزارش فارس، طرح توسعه حرم‌های کربلا از سال‌ها قبل پیش‌بینب شده بود که در سال‌های اخیر ابتدا طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام کلید خورد و پس از آن توسعه حرم حضرت عباس علیه‌السلام نیز آغاز شد و روند احداث صحن و شبستان‌های مختلف و توسعه حرم‌های مطهر ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما