شناسهٔ خبر: 57462255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهردار مشهد:

تعامل بسیج و شهرداری ارائه خدمات بیشتر اجتماعی را به‌همراه خواهد داشت

«سید عبدالله ارجائی» گفت: شهرداری نیز ابر‌سازمانی است که بیشترین لبه خدمتی به مردم را دارد و چقدر خوب است این دو نهاد خدمتگزار به مردم بیشترین هم‌افزایی را با یکدیگر داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تکریم و معارفه فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد با حضور «سید عبدالله ارجایی» شهردار مشهد، سرهنگ پاسدار «محمدحسن عفت‌پناه» جانشین فرماند‌ه سپاه امام‌ رضا (ع) در بسیج اقشار و متخصصین و همچنین جمعی از مسئولان شهری در تالار شهر مشهد برگزار شد.

ارجائی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه مردم، اسلام و رهبری استوار است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک فقیه علوم دینی در هیچ دانشگاهی در ایران و عراق، مشق سیاست و حکومت‌داری نکرده بودند.

وی افزود: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، امام خمینی (ره) بدون هیچ ارتباط آکادمیک با دانشگاه و فقط با سیره عملی در حکومت‌داری و اندیشه رفیع در چیدمان و ساختار جمهوری اسلامی، آن‌چنان ابتکاری به خرج دادند که امروز در بسیاری از محافل علمی درباره آن بحث می‌کنند.

شهردار مشهد تأکید کرد: یکی از کار‌های بزرگی که امام ‌خمینی (ره) برای تبدیل‌شدن انقلاب اسلامی به حکومت انجام دادند، این بود که در یازدهم و دوازدهم فروردین ‌۱۳۵۸ انقلابی را که با خون دل به پیروزی رساندند، به رفراندوم گذاشتند و برای ابد دهان مدعیان دموکراسی را بستند و ۹۸‌ درصد مردم نیز در آن شرکت کردند.

ارجائی ادامه داد: شاهکار بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی چیزی جز اعتماد قلبی به مردم نبود و بعد از آن نیز در مدت یک‌سال پنج انتخابات برگزار شد که همه این کار‌ها جز با توکل، الهام و توسل امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: از دیگر ‌اقدامات امام خمینی (ره) می‌توان به تشکیل کمیته امداد و نهضت سوادآموزی در‌ راستای حمایت از محرومان اشاره کرد.

شهردار مشهد گفت: فرمان تاریخی دیگر ایشان که انقلاب را بیمه کرد، تشکیل بسیج یا ارتش ۲۰ ‌میلیونی بود. بسیج در همه عرصه‌ها از جمله کرونا، جنگ نرم و سرد حضور دارد و دارای نیرو‌های واکنش سریع است و ما می‌توانیم با اتکا به این نیرو، مشکلات پیش‌رو را حل کنیم.

وی بیان داشت: شهرداری نیز ابر‌سازمانی است که بیشترین لبه خدمتی به مردم را دارد و چقدر خوب است این دو نهاد خدمتگزار به مردم بیشترین هم‌افزایی را با یکدیگر داشته باشند.

بسیج سبب ایجاد تحول در سازمان‌ها می‌شود

سرهنگ عفت‌پناه در این مراسم با بیان اینکه ذات بسیج، نخبه‌سازی است و به‌همین‌دلیل هرکجا بسیج به آن ورود کند، تحول ایجاد می‌شود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) معتقد بودند که بسیج شجره طیبه است که سبب طراوت در جامعه می‌شود؛ زیرا بسیج پاک است و پاکی در ذات آن وجود دارد.

وی افزود: یکی از رده‌های مهم بسیج، حوزه شهدای شهرداری است که به لطف الهی با کمک شما از زمانی که ایجاد شد، با حمایت مسئولان و بسیجیان به‌ویژه شهردار مشهد بیشتر از قبل فعالیت خود را ادامه دادند.

جانشین فرماند‌ه سپاه امام‌رضا (ع) در بسیج اقشار و متخصصین ادامه داد: در سلسله‌مراتب بسیج، مقوله‌ای به نام تودیع وجود ندارد؛ زیرا فعالیت در بسیج گردشی است و از شغلی به شغل دیگر تغییر پیدا می‌کند.

عفت‌پناه تصریح کرد: سالیانی است که راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در دستور‌کار سپاه‌ها از‌جمله سپاه امام‌رضا (ع) است و امروزه همه لایه‌های بسیج دارای بخش اندیشه‌ورز است.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های حسین حسامی فرمانده پیشین فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد ، سرهنگ علی گرایلی به‌عنوان فرمانده جدید این حوزه معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما