شناسهٔ خبر: 57462012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه بوشهر: اعتبارات منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر جذب شود + تصویر

امام جمعه بوشهر با اشاره به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر، گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های این منطقه ویژه ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شده که لازم است مسئولان در جذب آن تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بازدید از زیرساخت‌های در حال احداث پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر و شرکت دانش‌بنیان و نشست با مسئولان این شرکت‌ها با اشاره به واحدهای فناور و دانش‌بنیان در پیشرفت و توسعه، اظهار داشت: تمدن و پیشرفت بر پایه دانش و علم استوار است و بدون فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه و پیشرفت امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ابعاد پایه تمدن و پیشرفت را منابع انسانی دانشی و فناور، ابتکار، خلاقیت، طرح و برنامه‌ریزی دانست و تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از دیگر ابعاد ارکان تحقق تمدن و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: تنها راه پیشرفت استان بوشهر توجه ویژه به علم، دانش و فناوری در ابعاد گوناگون از جمله پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به تصویب سند اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر در افق 50 ساله تصریح کرد: این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و علاوه بر آن منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر مصوب این شورای عالی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه 5 استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری هستند، خاطرنشان کرد: استان بوشهر یکی از این مناطق است که برای اجرا منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر 200 میلیارد تومان مصوب شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با انتقاد از جذب نشدن این اعتبار گفت: مسئولان باید با همت بالا هر چه زودتر اعتبار یاد شده برای تأسیس منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر جذب کنند، چرا که تا زیرساخت‌ها فراهم نباشد حرکت‌های حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان دچار چالش و ضعف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تشکیل جلسه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: در این جلسه علل و عوامل چالش در حوزه علم و فناوری و راهکارهای رفع موانع آسیب‌شناسی و تدوین شود.

انتهای پیام/190/

نظر شما