شناسهٔ خبر: 57461258 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهکاری برای حل معضل سلامت آب

سلامت آب در مناطق مختلف جهان و به خصوص ایران که در اغلب مناطق به خاطر اقلیم گرم و خشک بحران کمبود منابع آشامیدنی وجود دارد، یک مسئله چالش برانگیز است. به همین دلیل امروزه راهکارهای تامین آب آشامیدنی از منابع مختلف آبی غیرقابل شرب در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این منظور از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با ظرفیت‌های مختلف و متناسب با نوع آب ورودی استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت آبین،  دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی توسط تیم متخصص و کارشناسان خبره تصفیه آب و با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی سیستم مطابق با نیاز مشتری طراحی شده و سپس تولید و در مکان مورد نظر برای تصفیه آب نصب می‌شوند.

سایت تصفیه آب صنعتی آبین به عنوان اولین بازار آنلاین تجهیزات آبی و یکی از تولیدکنندگان آب شیرین‌کن صنعتی در ایران راهکار حل معضل سلامت آب کشور را با طراحی دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با بالاترین کیفیت حل کرده است. کلیه دستگاه‌های تصفیه آب آبین توسط کارشناسان خبره این شرکت و متناسب با نیاز خریدار طراحی و تولید می‌شوند.

تضمین کیفیت آب با دستگاه‌های تصفیه

دستگاه تصفیه آب با استفاده از فیلترها و مراحل مختلف فیلتراسیون آبی با کیفیت و خلوص بالا را در اختیار شما قرار می‌دهد. دستگاه تصفیه آب در مقیاس‌های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می‌شوند و بسته به نیاز شما به مقدار آب تصفیه شده در شبانه‌روز، می‌توانید دستگاه مناسب را خریداری کنید.

برای مصارف خانگی از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با فیلترهای پیش تصفیه، ممبران و فیلترهایی مثل مینرال و قلیایی که وظیفه غنی سازی آب را بر عهده دارند، استفاده می‌شود. در صورتی که روزانه به آبی بیش از ظرفیت یک دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز باشد، از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی یا فیلترهای پیش تصفیه، ممبران نیمه صنعتی و پست کربن استفاده می‌شود. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نیز برای ظرفیت‌های 5000 لیتر در شبانه‌روز به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین برای دستگاه تصفیه آب در هر ظرفیت و مقیاسی که باشد، با توجه به نوع آب ورودی و هدف تصفیه آب از فیلترها، موادشیمیایی و روش‌های فیزیکی تصفیه آب مختلف استفاده می‌شود. همه این فیلترها و مواد شیمیایی تصفیه آب تضمین‌کننده کیفیت آب تولیدی توسط دستگاه می‌باشند. طبیعی است که هر چه میزان آلاینده‌های آب ورودی به دستگاه بیشتر باشد، نیاز به مراحل و فیلترهای بیشتری برای تصفیه آب است.

تضمین-کیفیت-آب-با-دستگاه-های-تصفیه

تولید دوباره آب از منابع غیرآشامیدنی

منابع آب غیرآشامیدنی مختلف به دلیل بحران کم آبی به منبعی مهم در تامین آب شرب مناطق مختلف تبدیل شده است. منابع آب غیرآشامیدنی شامل منابع آب شور و لب شور مختلف در حال حاضر یکی از مهمترین مواردی است که برای تولید آب شرب از آن استفاده می‌شود.

آب غیرقابل شرب برای فیلتراسیون و حذف آلاینده‌هایش در دستگاه تصفیه آب از فیلترها، مواد شیمیایی و روش‌های فیزیکی مختلفی عبور داده می‌شود. در نهایت آبی با خلوص بالا در مرحله نهایی تولید می‌شود که، برای کاربردهای مختلفی که نیاز به آب تصفیه شده دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منابع آب لب شور مانند آب چاه و برخی از منابع آب زیر زمینی و همچنین منابع آب شور شامل آب دریا از منابع مهم غیرقابل شرب هستند که، توسط دستگاه‌های تصفیه آب با ظرفیت‌های مختلف به آب شیرین و با خلوص بالا تبدیل می‌شوند.

موادی که سلامت آب را تضمین می‌کنند

فیلتراسیون و تامین سلامت آب می‌تواند با استفاده از مواد شیمیایی مختلف و یا فیلترهای متنوع تضمین شود. از جمله مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تصفیه آب کربن فعال یا کربن اکتیو است که، برای از بین بردن بو، طعم، رنگ، برخی از فلزات سنگین و کلر آب کاربرد دارد. این ماده به طور گسترده‌ای در صنعت تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر مواد شیمیایی تصفیه آب شامل رزین، سیلیس، آنتراسیت و... می‌باشند. استفاده از این مواد برای حذف نوع مشخصی از آلاینده موجود در آب می‌باشد، برای مثال رزین وظیفه حذف سختی آب را بر عهده دارد و سیلیس کدورت و ذرات معلق را از آب حذف می‌کند. بنابراین در کنار فیلترهای مختلف مثل فیلتر الیافی و کربنی، موادشیمیایی نیز نقش مهمی در آماده‌سازی آب برای ورود به مرحله اصلی فیلتراسیون یعنی فیلتر ممبران دارند.

 کربن اکتیو یا فعال

کربن اکتیو ماده‌ای پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب است. کربن فعال یا کربن اکتیو ماده‌ای با خاصیت جذب سطحی بالاست که قابلیت جذب فوق‌العاده‌ای برای آلاینده‌های آب دارد. مقدار کمی از کربن فعال چندین برابر جرمش، مساحت سطحی ایجاد می‌کند که می‌تواند مقدار زیادی آلاینده را به خود جذب کند. به دلیل همین جذب سطحی بالا کربن فعال به ماده‌ای پر کاربرد در تصفیه آب تبدیل شده است که، حتی مقدار اندکی از آن نیز می‌تواند مقدار زیادی از آلاینده را به خود جذب کند، بنابراین از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

کربن فعال-کربن اکتیو

کربن اکتیو در سایزها یا مش‌های مختلف و به شکل‌های مختلفی مانند گرانول، پودری و اکسترود تولید می‌شود که، برای کاربردهای مختلف بسته به نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما