شناسهٔ خبر: 57460788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران ظرفیت بالای تنوع بخشی به مسیر‌های انتقال انرژی و کالا را دارد

سفیر ایران درگرجستان گفت: ایران با قرارگرفتن در مسیر کریدور‌های جنوب- شمال و شرق به غرب، ظرفیت بالای تنوع بخشی به مسیر‌های انتقال انرژی را دارد.

صاحب‌خبر -

محمود ادیب، سفیر کشورمان در گرجستان عصر جمعه ۱۱ آذر ماه در دیدار با لوان داویتاشویلی، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار این کشور طیف گسترده‌ای از مسائل و موضوعات مربوط به همکاری‌های اقتصادی دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

ادیب در این ملاقات با اشاره به نیاز کنونی جهان به انرژی و موقعیت گرجستان به عنوان نقطه اتصال کریدور‌های ارتباطی با اروپا، اهمیت استفاده از این امتیاز را برای اجرای پروژه‌های حمل و نقل و ترانزیت و انتقال انرژی یادآور شد.

داویتاشویلی نیز با اشاره توافقات با کشور‌های همسایه برای انتقال و سواپ انرژی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به قرارگرفتن در مسیر کریدور‌های جنوب- شمال و شرق به غرب، ظرفیت بالای تنوع بخشی به مسیر‌های انتقال انرژی و کالا را دارد.

وزیر اقتصاد گرجستان همچنین همکاری در فناوری اطلاعات، اینترنت پرسرعت و سواپ برق را از دیگر زمینه‌های ممکن برای دو کشور دانست که می‌شود در قالب توافقنامه‌های سه جانبه با کشور‌های همسایه آن را عملی کرد. وی با تبریک انتصاب ادیب، برای وی در مأموریت جدید آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما