شناسهٔ خبر: 57460386 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کارلوس کی‌روش نیازی به اثبات ندارد

ستاره سابق پرتغال: ایران کمی بدشانسی آورد

نونو گومژ، مهاجم سابق تیم ملی پرتغال، به تمجید از عملکرد کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران در جام جهانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، نونو گومژ ستاره سابق تیم ملی پرتغال و بنفیکا شب گذشته در گفت‌وگویی با برنامه "جام ۲۰۲۲"، درباره عملکرد تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش در جام جهانی صحبت کرد و به سوالات محمدحسین میثاقی و محمدرضا احمدی پاسخ داد.

او در ابتدای صحبت‌هایش به تمجید از سرمربی تیم ملی ایران پرداخت و گفت: کارلوس کی‌روش یکی از مربیان پرتغالی جام جهانی بود و فکر می‌کنم عملکرد خوبی با ایران داشت اما مقابل آمریکا، کمی بدشانس بود. در مورد بازی با انگلیس هم، چنین نتایجی در جام جهانی رقم می‌خورد و چیز عجیبی نبود؛ فکر می‌کنم بازی با انگلیس نمایانگر ارزش واقعی تیم ملی ایران نبود. عملکرد ایران برابر ولز بسیار خوب بود و در انتهای بازی تا دقیقه آخر، باور خودشان را از دست ندادند و جنگیدند و به چیزی که می‌خواستند، رسیدند.

گومژ با اشاره به بازی ایران و آمریکا در دور آخر مرحله گروهی جام جهانی ادامه داد: در بازی آخر، آمریکا شانس آورد. بازیکنان ایران از جان مایه گذاشتند اما متاسفانه به دلایلی نتوانستند گل به ثمر برسانند. می‌دیدیم که بازیکنان ایران چقدر در تلاش هستند تا بازی را به تساوی بکشانند. فوتبال همیشه بازی منصفانه‌ای نیست و تیمی که در طول ۹۰ دقیقه بهتر است، لزوما برنده نمی‌شود چون در فوتبال، در یک لحظه، در دقیقه ۹۰، همه چیز می‌تواند تغییر کند ولی کارلوس کی‌روش نیازی ندارد که خودش را اثبات کند چون یک مربی نامدار است و اسم بزرگ و سابقه‌ای طولانی در دنیای فوتبال دارد.

وی سپس در واکنش به صحبت‌های مجری برنامه مبنی بر اینکه تیم ملی ایران در بازی با آمریکا، برای کسب تساوی وارد زمین شده بود و در نتیجه شکست خورد، عنوان کرد: در فوتبال، زمانی که شما با ذهنیت کسب تساوی وارد زمین بشوید، در بیشتر مواقع بازی را از دست می‌دهید و با باخت به پایان می‌رسانید. اگر شما ذهنیت برنده نداشته باشید و تهاجمی بازی نکنید، احتمال اینکه بازی را واگذار کنید، زیاد است. قطعا زمانی که تیمی مساوی بخواهد، با یک رویکرد تدافعی پا به زمین می‌گذارد و در یک اتفاق مثل کرنر یا ضربه کاشته، ممکن است بازی به ضررش تمام شود. من البته این حس را نداشتم که ایران برای مساوی بازی می‌کند و در دقایقی از بازی، نوع فوتبالی که می‌دیدم، این را نشان نمی‌داد اما شاید شما بهتر ذهنیت بازیکنان را می‌شناسید.

مهاجم سابق تیم ملی پرتغال درباره تفاوت بازی ایران برابر ولز و آمریکا گفت: اگر بازی‌های جام جهانی را مرور کنید، در برخی از مسابقات دیدیم یکی از تیم‌ها با رویکرد تدافعی پا به زمین گذاشته بود و نظر کلی من این است که اگر با این ذهنیت به زمین برویم که بازی را نبازیم، به احتمال زیاد می‌بازیم. ولی اگر سبک بازی ایران مقابل ولز را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ایران پتانسیل بسیار بالاتری دارد. شاید می‌شد همان عملکرد را مقابل آمریکا هم داشته باشند اما فوتبال اینطور است؛ موقعیت ساختند و فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند ولی در نهایت بازی را واگذار کردند.

او در پایان گفت: اتفاقاتی که در بازی سوم برای ایران افتاد، می‌توانست شبیه به اتفاقاتی باشد که مقابل ولز رخ داد. البته از طرفی آمریکا از این بازی، فقط پیروزی می‌خواست و شاید به همین دلیل بی محابا حمله می‌کرد اما ولز در بازی دوم، چنین رویکردی نداشت. به هر حال در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد. من بازی را دیدم و شاهد بودم که بازیکنان نهایت تلاش خودشان را می‌کنند ولی گلی هم که آمریکا زد، با خوش‌شانسی همراه بود‌.

نظر شما