شناسهٔ خبر: 57460132 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مردم از شوخی باحضور ایران در جام‌جهانی ناراحت شدند؟

بازیگر رادیو از تجربه گزارش طنز بازی ایران و انگلیس گفت که علی‌رغم اینکه تیم ایران گل خورده بود اما گزارش طنز او با اقبال مواجه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حمید پارسا بازیگر مسابقه تلویزیونی «بازی موازی»  درباره این برنامه و طنازی هایی که در آن انجام می‌شود بیان کرد: طنز ابزاری است برای خنداندن مردم و در شرایط فعلی کار ما سخت‌تر هم می‌شود که بتوانیم مردم را بخندانیم با این حال ما در این برنامه سعی داریم طنز ملموسی داشته باشیم که هر کسی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: مثلاً وقتی من در آیتم خودم در برنامه «بازی موازی» که به بهانه جام‌جهانی طراحی شده است، از پدرم و فوتبال و ارتباط بین خودمان حرف می‌زنم، هر مخاطبی با آن ارتباط برقرار می‌کند، با طنز باید همذات پنداری کرد اگر ارتباط برقرار نشود نمی‌خندید.

این بازیگر برنامه‌های طنز رادیو درباره اینکه چرا اکثر برنامه‌ها به جای طنازی صرفاً به تیکه‌پرانی تبدیل شده‌اند بیان کرد: یکی از مشکلات این است که نویسنده طنز کم داریم من کارهایی را که بازیگری آن‌ها را به عهده دارم خودم هم متن‌هایشان را می‌نویسم.

پارسا با اشاره طنازی‌های برنامه «موازی بازی» که با محور بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود اظهار کرد: ما به بازی‌های فیفا یا جام جهانی نمی‌پردازیم بلکه اگر مثلاً درباره بازی دو کشور حرف می‌زنیم بحث من و مجری به بهانه فوتبال شروع شده ولی با فضای جغرافیایی و محیط و ویژگی‌های مردم آنها یا مباحث حاشیه‌ای که همه اینها قالبی طنز دارد ادامه پیدا می‌کند.

این بازیگر همچنین درباره حضور پررنگ ترش در رادیو بیان کرد: بیشتر در رادیو فعالیت دارم چون رادیو را رسانه گرم می‌دانم. در رادیو جوان و رادیو صبا فعالیت دارم که در رادیو صبا یک برنامه زنده فوتبالی هم دارم و به زبان طنز به حواشی فوتبال می‌پردازیم.

وی در بخش دیگر درباره گزارش طنزی که در رادیو صبا داشته و در حین گزارش فوتبالی بازی‌های ایران در جام‌جهانی به شیوه‌ای متفاوت طنازی کرده است گفت: ما گزارش ایران و انگلیس را به شیوه‌ای طنز جلو بردیم، محسن شاهمرادی که مجری اصلی «بازی موازی» است در آن برنامه رادیویی مسابقه را گزارش کرد و من هم در کنار او به شوخی با اتفاقات می‌پرداختم.

پارسا درباره بازخوردهایی که از این برنامه گرفته بود گفت: ابتدا فکر می‌کردیم مردم از این اتفاق ناراحت هم بشوند و مثلاً بگویند در این شرایط این چه کاری است به ویژه که تیم ملی سه یا چهار گل خورده بود با این حال شوخی‌های ما از جنسی بود که همه خندیدند و تشکر هم کردند. اگر شوخی خوب نباشد نتیجه لازم را نمی‌گیرید و این مهم است که چگونه به شوخی بپردازید.

نظر شما