شناسهٔ خبر: 57459618 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

آرژانتین-استرالیا / آلبی‌سلسته در نخستین آزمون حذفی

تیم ملی آرژانتین در نخستین دیدار خود در دور حذفی به مصاف استرالیا می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _شنبه دوازدهم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های آرژانتین و استرالیا در ورزشگاه احمدبن‌علی شهر الریان به مصاف یکدیگر می‌روند.

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های آرژانتین و استرالیا

شنبه دوازدهم آذرماه، ساعت ۲۲:۳۰

ورزشگاه: احمد بن علی (الریان)

داور: سیمون مارسینیاک (لهستان)

آخرین رویارویی:

استرالیا صفر- آرژانتین یک (سال ۲۰۰۷، دوستانه)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

آرژانتین

لهستان صفر- آرژانتین ۲ (جام جهانی ۲۰۲۲)

آرژانتین ۲- مکزیک صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

آرژانتین یک- عربستان ۲ (جام جهانی ۲۰۲۲)

آرژانتین ۵- استونی صفر (دوستانه)

ایتالیا صفر- آرژانتین ۳ (فینالیسیما)

استرالیا:

استرالیا یک- دانمارک صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

تونس صفر- استرالیا یک (جام جهانی ۲۰۲۲)

فرانسه ۴- استرالیا یک (جام جهانی ۲۰۲۲)

امارات یک- استرالیا ۲ (مقدماتی جام جهانی)

استرالیا ۲- اردن یک (مقدماتی جام جهانی)

پیش‌نمایش:

آرژانتین و استرالیا در حالی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف یکدیگر می‌روند که وجه اشتراک آن‌ها شکست در نخستین بازی جام است.

البته شکست آرژانتین آن هم مقابل عربستان غافلگیرکننده و یکی از اتفاقات عجیب این دوره از مسابقات بود، شکستی که می‌رفت حتی منجر به حذف آلبی سلسته از جام جهانی شود اما یاران مسی با دو پیروزی مشابه دو بر صفر برابر مکزیک و لهستان واکنش خوبی به شکست در اولین بازی نشان دادند و به عنوان صدرنشین از گروه صعود کردند.

از آرژانتین به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی یاد می‌شود، در این بین باید به لیونل مسی، فوق‌ستاره این تیم نیز اشاره کرد که در آخرین جام جهانی دوران حرفه‌ای‌اش انگیزه‌های بالایی برای کسب جام جهانی دارد که در ویترین افتخاراتش خالی است.

آرژانتین در دوره قبل با عملکرد ضعیفی که در دور گروهی داشت به عنوان تیم دوم صعود کرد و در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب فرانسه‌ای شد که در پایان جام قهرمانی را مال خود کرد. در این دوره اما آرژانتین رؤیای بزرگی در سر دارد و برای رسیدن به آن در چهار بازی سخت پیش رو باید پیروز شود.

در سوی دیگر استرالیایی قرار دارد که جام را با شکست ناامیدکننده چهار بر یک مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی آغاز کرد اما در ادامه این تیم نیز مانند آرژانتین با دو پیروزی بازگشت خوبی به مسابقات داشت و به عنوان تیمی که کمترین شانس را در بین هم‌گروهی‌هایش برای صعود داشت، به عنوان تیم دوم صعود کرد.

استرالیا که دومین صعود خود از مرحله گروهی جام جهانی را تجربه می‌کند، رؤیای حضور در یک چهارم نهایی برای اولین بار کمی دور از دسترس است؛ کانگوروها پیش از این در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده بودند که در آن سال با پنالتی بحث‌برانگیز که در دقیقه ۵+۹۰ برای ایتالیا گرفته شد و توتی آن را به گل تبدیل کرد، استرالیا با یک گل مغلوب شد و نتوانست بیش از آن به ماجراجویی خود ادامه دهد.

گفتنی است برنده دیدار آرژانتین و استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار هلند و آمریکا می‌رود.

ترکیب احتمالی:

آرژانتین

امیلیانو مارتینز، ناهوئل مولینا، کریستین رومرو، نیکولاس اوتامندی، مارکوس آکونا، رودریگو دی پائول، انزو فرناندز، الکسیس مک آلیستر، آن خل دی ماریا، خولین آلوارز و لیونل مسی

استرالیا

متیو رایان، کای روولس، هری سوتار، عزیز بهیچ، میلوس دگنک، آرون موی، جکسون ایروین، کریگ گودوین، متیو لکی، ریلی مک‌گری و میچل دوک

پیش‌بینی نتیجه:

آرژانتین ۲- استرالیا صفر

نظر شما