شناسهٔ خبر: 57459441 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲| مرحله گروهی از نگاه آمار؛ از رکوردشکنی مسی و رونالدو تا درخشش شزنی

دور گروهی جام جهانی 2022 با تمام شیرینی‌ها و تلخی‌ها شب گذشته(جمعه) به اتمام رسید، اما در پایان مرحله مقدماتی آمارهای جالبی هم ثبت شد.

صاحب‌خبر -


خبرگزاری میزان – رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی شب گذشته با برگزاری ۴ دیدار به پایان رسید که دور مقدماتی «لیونل مسی»، «مارکوس رشفورد»، «کریستیانو رونالدو» و «وویچک شزنی» جزو بازیکنانی بودند که توانستند آمار جالب توجهی را در مرحله گروهی به ثبت برسانند.

*۶۷

«کالیدو کولیبالی» پس از ۶۷ بازی ملی برای تیم ملی سنگال توانست اولین گل خود را به ثمر برساند.

پیروزی سنگال مقابل اکوادور به ۲۱ بازی بدون برد تیم‌های آفریقایی در برابر حریفان آمریکای جنوبی در جام جهانی پایان داد (۱۷ باخت و ۴ تساوی) که آخرین آنها شکست دراماتیک کامرون از کلمبیا در جام جهانی سال ۱۹۹۰ ایتالیا بود.

*۳۹

«آتیبا هاچینسون» کانادایی با سن ۳۹ سال و ۲۹۶ روز با حضور در بازی کانادا مقابل مراکش، دومین بازیکن مسن بیرون زمین است که در جام جهانی حضور داشته است.

این عنوان پیش از این به «آنجل لابرونا» آرژانتینی تعلق داشت. همچنین «راجر میلا» در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک بازیکن ۴۲ ساله برای تیم ملی فوتبال کامرون بازی کرد.

*۳۶

«مارکوس رشفورد»، بازیکن تیم ملی انگلیس تنها در ۱۰۹ دقیقه حضور در زمین ۳ گل به ثمر رساند؛ یعنی هر ۳۶ دقیقه یک گل.

کامرون در ۸ بازی متوالی در ۳ شهر در ۳ جام جهانی مختلف شکست خورده بود تا اینکه به طور چشمگیری در ورزشگاه الوکره مقابل تیم صربستان به تساوی رسید.

تیم ملی فوتبال اسپانیا با ۷ شوت اول خود در چارچوب در دیدار مقابل کاستاریکا به طرز شگفت‌انگیزی ۷ گل به ثمر رساند. این بازی در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر به پایان رسید و تیم اسپانیا پُرگل‌ترین برد تاریخ خود در جام‌های جهانی را به ارمغان آورد.

کریستیانو رونالدو با گلزنی مقابل غنا به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج جام جهانی گلزنی کرده است. «اووه سیلر»، «پله»، «میروسلاو کلوزه» و «لیونل مسی» در چهار فینال جهانی گلزنی کرده‌اند.

«لیونل مسی» به اولین بازیکنی تبدیل شد که در پنج جام جهانی پاس گل داده است. او در بازی مقابل مکزیک به «انزو فرناندز» پاس گل داد.

*۳

«وهبی خضری»، بازیکن تیم ملی تونس به اولین بازیکن آفریقایی تبدیل شد که در سه بازی متوالی در جام جهانی گلزنی کرده است.

«هری کین» به طور شگفت انگیزی در جدول پاس گل‌ها، با ۳ پاس گل در این دوره پیشتاز است. «جوردی آلبا»، «برونو فرناندز»، «تئو هرناندز»، «داوی کلاسن»، «ایوان پریسیچ» و «آندریا ژیوکوویچ» هر کدام ۲ پاس گل دارند.

«وویچک شزنی»، سنگربان تیم ملی لهستان به چهارمین دروازه‌بان ادوار جام جهانی تبدیل شد که چندین پنالتی را خارج از چارچوب ضربات پنالتی پایان مسابقات، مهار کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما