شناسهٔ خبر: 57459069 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ارز دیجیتال کاردانو Cardano چیست؟

در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه، عملکرد و ‌کیف پول‌ها و آینده کاردانو در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

روز به روز به تعداد ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی و صرافی‌ها افزوده می‌شود.‌ یکی از رمزارزهای خوب و آینده‌دار در بازار ارزهای دیجیتال که در سال 2015 راه‌اندازی شد و به سرعت توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرد، ارز کاردانو نام دارد که با نماد ADA نشان داده می‌شود و جزو ارزهای دیجیتال نسل سوم مبتنی بر شبکه بلاک چین است. این ارز دیجیتال با ارزهایی مانند آیاس و اتریوم در حال رقابت است.

ارز کاردانو به عنوان یک ارز پیشرو، همواره در بین ده ارز باارزش بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. ساخت برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند، به عنوان مهمترین اهداف کاردانو (ADA) شناخته می‌شوند. سرمایه‌گذاری روی این نوع ارز دیجیتال، آینده درخشان و پرسودی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهد آورد. 

ارز دیجیتال کاردانو Cardano چیست؟

کاردانو چیست و با چه هدفی راه‌اندازی شد؟

بیت کوین به عنوان نسل اول ارزهای دیجیتال و اتریوم به عنوان نسل دوم ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند. مشکلاتی مانند بالا بودن کارمزد تراکنش‌ها و طولانی بودن مدت زمان مورد نیاز برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال نسل اول و دوم باعث شد که ارزهای دیجیتال نسل سوم مانند کاردانو (ADA) برای استفاده بهینه از مزایا و همچنین رفع مشکلات نسل‌های اول و دوم راه‌اندازی شوند.

ارز دیجیتال Cardano به عنوان یک رمز ارز منسجم و غیر متمرکز، دارای معماری لایه‌ای است که طراحی آن با استفاده از اصول علمی و ریاضی بسیار دقیقی در سال 2015 توسط یک ریاضیدان انجام شده‌است و در ایجاد شرایط پایدار و امن و مقیاس‌پذیری بهینه، نقش به‌سزایی دارد. در این شبکه همانند رمز ارز بیت کوین، امکان انتقال پول و هم‌چنین سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد‌. شواهد نشان می‌دهند که میزان کارمزد تراکنش‌ها و سرعت آن‌ها در بلاک چین کاردانو، نسبت به بلاک چین اتریوم به مراتب بهتر است.

در پلتفرم متن باز Cardano امکان پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند برای ایجاد تغییر مثبت در سطح جهان وجود دارد. هدف اصلی از ایجاد ارز Cardano طراحی بلاک چینی نوین برای افزایش تعداد و سرعت پردازش تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌ها بود. جالب است بدانید که‌ استخراج رمز ارز کاردانو نسبت به‌ استخراج بیت کوین کم‌ هزینه‌تر است.

آشنایی با تاریخچه ارز دیجیتال کاردانو

راه‌اندازی پروژه کاردانو از سال 2015 با بررسی‌ها و تحقیقات فراوان برای برطرف کردن ایراد‌های موجود در مقیاس‌پذیری ارز دیجیتال بیت کوین و رفع ایرادهای موجود در قراردادهای هوشمند ارز دیجیتال اتریوم توسط فردی ثروتمند و متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال و مدیر عامل شرکت IOHK به نام چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) انجام شد. البته شخص دیگری به نام جرمی ( Jeremy Wood) در این مسیر به چارلز هاسکینسون کمک‌های زیادی کرد. در نهایت بعد از جدایی چارلز از گروه سازنده ارز دیجیتال اتریوم در سال 2017، از کاردانو رونمایی شد.

درآمد تیم توسعه‌دهنده Cardano در عرضه اولیه یا ICO در سال 2018 چیزی در حدود 63 میلیون دلار بود. بلاک چین این رمز ارز موفق شد که در سه ماه اول عرضه اولیه خود، درآمدی بالغ بر 6 میلیارد دلار به دست آورد که در نوع خود بی‌نظیر است.

شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت The carnado Foundation، شرکت IOHK و شرکت Embargo به عنوان سه شرکت سرمایه‌گذار در توسعه ارز دیجیتال کاردانو نقش زیادی داشتند. در هر حال به دلیل متن باز بودن پلتفرم کاردانو، شرکت‌ها و تیم‌های مختلفی در توسعه آن سهیم هستند.

ارز دیجیتال کاردانو Cardano چیست؟

معماری بلاک چین ارز کاردانو از چند لایه تشکیل شده‌است؟

بنیان‌گذار Cardanno در کدنویسی این بلاک چین، از زبان برنامه نویسی Haskell استفاده کرده‌است. برای شناخت هر چه بیشتر شبکه کاردانو باید معماری بلاک چین آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم.

معماری این شبکه شامل یک لایه حسابداری یا Carnado settlment Layer و یک لایه محاسباتی یا Carnado Computational Layer است. همه سرمایه‌گذاران مجاز هستند که در لایه حسابداری با استفاده از هزینه‌های پایین و ناچیز، رمز ارز کاردانو را خرید و فروش کنند. مهمترین وظیفه لایه محاسباتی نیز تامین کردن امنیت شبکه و همچنین اجرا کردن قراردادهای هوشمند است.

آشنایی با مزایای کاردانو(ADA) 

یکی از مزایای مهم شبکه ارز دیجیتال کاردانو، این است که هر چه تعداد کاربران آن بیشتر شود، تعداد پردازش تراکنش‌ها هم به دلیل عدم وجود مقیاس‌پذیری به همان نسبت افرایش پیدا می‌کند. هیچ ارگان، سازمان یا دولتی این ارز دیجیتال را به عنوان یکی از سیستم‌های پرداخت جهانی تحت کنترل یا نظارت خود قرار نداده‌ است.

برخورداری از قابلیت‌های اجرا کردن قراردادهای هوشمند، یکی دیگر از مزایای کاردانو به شمار می‌رود. به هیچ وجه امکان هک شدن اطلاعات در سیستم این شبکه وجود ندارد؛ زیرا از امنیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و حفظ همه اطلاعات کاربران آن به طور محرمانه انجام می‌شود.

بلاک چین این رمز ارز اولین بلاک چینی است که از دو لایه حسابداری و محاسباتی تشکیل شده‌است. مواردی مانند بالا بودن سرعت تراکنش‌ها، پایین بودن هزینه کارمزد تراکنش‌ها، صرفه‌جویی در مصرف برق، سازگاری کامل با محیط زیست و پایین بودن هزینه حل معما در شبکه از دیگر مزایای کاردانو به شمار می‌روند.

معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال Cardano

کار با کیف‌ پول‌های این ارز بسیار آسان است و امنیت بالایی دارد و بسیاری از ولت‌ها از کاردانو (ADA) پشتیبانی می‌کنند.

برای بهبود عملکرد آن‌ها باید به صورت مداوم آن‌ها را آپدیت کنید. این کیف پول‌ها عبارتند از:

  • کیف پول لجر نانو ایکس (Leger Nano x)

  • کیف پول لجر نانو اس (Leger Nano s)

  • کیف پول ترزور (Trezor)

  • کیف پول رسمی Deadalus

  • کیف پول آنلاین تحت وب Adalite

  • کیف پول موبایلی Infinito

ارز دیجیتال کاردانو Cardano چیست؟

پیش بینی ‌کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال درباره آینده کاردانو

بسیاری از کارشناسان آینده ارز دیجیتال Cardano را درخشان و رو به پیشرفت پیش‌بینی کرده‌اند. توسعه‌دهندگان این ارز نیز به تمام وعده‌های خود تا به حال پایبند بوده‌اند و یک ارز دیجیتال با شبکه غیرمتمرکز ارائه داده‌اند. در واقع این رمز ارز تمام موفقیت‌های خود را مدیون تلاش بنیان‌گذار خود یعنی چارلز هاسکینسون است.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را دارید، می‌توانید به سایت کوینکس فارسی مراجعه کرده و برای ثبت نام در صرافی کوینکس اقدام کنید. صرافی کوینکس یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است که به دلیل مزایایی مانند پشتیبانی از زبان فارسی، پشتیبانی از 400 جفت ارز و 200 ارز دیجیتال، تحریم نکردن ایران، پشتیبانی آنلاین، عدم نیاز به فیلتر شکن، امنیت بالا، کارمزد پایین و مناسب، احراز هویت از داخل کشور، آسان بودن پلتفرم و غیره، در بین کاربران ایرانی طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

نظر شما