شناسهٔ خبر: 57457914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لزوم آماده‌سازی فضای اعتراض در شهرها

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: لازم است فضای اعتراض در شهرها به منظور جلوگیری از بروز بی‌نظمی‌ها و اغتشاشات ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت جوامع و گسترده‌تر شدن تعاملات و روابط اجتماعی، جهت جلوگیری از ایجاد شکاف‌های اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه باید متناسب با توسعه شهرها، فضاهایی جهت احترام به دموکراسی واقعی و رعایت اصل ۲۷ قانون اساسی در شهرها ایجاد شود.

وی افزود: در این صورت است که شهروندان می‌توانند آزادانه نظرات خود را در خصوص مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیان کنند و تجمعات قانونی شکل دهند.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: از فواید وجود چنین فضاهایی در شهرها بیان نارضایتی‌های شهروندان در تمام ابعاد، مدیریت احساسات، ایجاد فضای همدلی، جلوگیری از شکاف اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه، جلوگیری از کشیده شدن اعتراضات به سایر مکان‌ها و ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی، جداسازی معترضان واقعی از اغتشاشگران و تحقق اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

مؤمنی با بیان اینکه فضاهای اعتراض در شهرها محصور نیست، اضافه کرد: فضاهای اعتراض دارای دیوارهایی به منظور دیوارنویسی است و امکاناتی جهت تخلیه انرژی و احساسات شهروندان دارد.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: با ایجاد چنین فضاهایی گام‌های مثبتی جهت تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته می‌شود، البته به منظور رساندن پیام حاصل از برگزاری این تجمعات در این فضاهایی به گوش مسئولان و مدیران شهری و کشوری لازم است کمیته‌های حل‌وفصل ایجاد شود.

مؤمنی گفت: لازم است دلیل ریشه‌ای این‌گونه اعتراضات بررسی و تا حصول نتیجه توسط رسانه‌های مردمی پیگیری شود، در غیر این صورت کارایی لازم چنین فضاهایی از دست می‌رود.

نظر شما