شناسهٔ خبر: 57457575 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

شروع بردهای دوباره آویژه، فریب سبد!

آویژه‌صنعت پس از ۲ شکست متوالی در لیگ‌برتر بسکتبال، دوباره روی نوار پیروزی افتاد

صاحب‌خبر -

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته دهم رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال به پایان رسید و نماینده مشهد در این پیکار‌ها توانست پس از دو شکست پیاپی، باری دیگر روی نوار پیروزی بیفتد و در خانه از سد تیم صنایع هرمزگان بگذرد. تیم بسکتبال آویژه‌صنعت‌پارسا این هفته در سالن سجاد مشهد و با نتیجه ۷۱ بر ۶۳ صنایع هرمزگان را از پیش رو برداشت تا در جدول شانزده‌امتیازی شود و جایگاه ششمش را تثبیت کند.

شاگردان سرجان ایوانوویچ درحالی به این پیروزی رسیدند که گویا در دو بازی گذشته سبد برای آن‌ها طلسم شده بود؛ طلسمی که در نیمه نخست بازی مقابل هرمزگان هم ادامه داشت، اما درنهایت و با تدبیر ویژه سرجان و شاگردانش در نیمه دوم این طلسم شکست و آویژه توانست بار‌ها به سبد برسد و بازی را به سود خود رقم بزند.

تداوم قصه طلسم سبد

سفیدپوشان آویژه در حضور پرشور هوادارانشان پا به میدانی گذاشتند که می‌دانستند اگر از آن پیروز بیرون نیایند، کارشان به بحران کشیده خواهد شد؛ دیداری که البته در کوارتر اول و دوم برای آن‌ها فاجعه‌بار دنبال شد و نماینده مشهد به‌ترتیب با امتیازات ۱۷ بر ۱۱ و ۲۱ بر ۱۹ بازی را به میهمانش واگذار کرد؛ نیمه نحسی که آمار وحشتناک ضعیف آویژه در حملات همه حاضران در سالن را بهت‌زده کرده بود.

نشان این اتفاق هم چهره بهت‌زده کورین هنری، ستاره آمریکایی آویژه، پس از خراب‌کردن دو پرتاب آزادش در ثانیه‌های پایانی کوارتر دوم بود که با تعجب به سبد خیره مانده بود. آویژه این نیمه را ۳۸ بر ۳۰ واگذار کرد تا در راه رختکن صدایی از میان مربیان آویژه به گوش برسد که فقط خطاب به بازیکنان یک جمله گفتند: «خجالت بکشید!»

وقتی ورق برگشت

نیمه دوم دیدار آویژه و هرمزگان نیمه‌ای کاملا متفاوت بود. بازیکنان میزبان در این نیمه نه‌تن‌ها به بازی برگشتند، بلکه انواع و اقسام حرکات نمایشی و زیبا را در سالن به اجرا گذاشتند و دو کوارتر رؤیایی داشتند. برتری آویژه با نتایج ۲۱ بر ۱۴ و ۲۰ بر ۱۱ در کوارتر‌های سوم و چهارم سبب شد تا در پایان نماینده مشهد با هشت امتیاز اختلاف برنده بازی شود. در این نیمه بار‌ها بازیکنان آویژه از حسن علی‌اکبری گرفته تا مجید صادقی اسلم‌دانک‌های تماشایی داشتند و ورق بازی را به سود خود برگرداندند.

اما یکی از حرکات دیدنی‌تر مشهدی‌ها در این نیمه امتیاز‌های سر سبد بود که به‌نوعی با فریب سبد طلسم‌شده آویژه را به امتیاز می‌رساند. حکایت از این قرار بود که بار‌ها در این نیمه حامد حسین‌زاده و کورین هنری اقدام به پاس‌های بلند و سرعتی سر سبد داشتند که حسن علی‌اکبری و امیرحسین رضایی‌فر با یک دست آسان‌ترین کار ممکن و رساندن توپ به حلقه را انجام می‌دادند؛ اتفاقی که هیجان بازی و روحیه تیمی آویژه را هم تقویت کرد.

جدال امتیازآور‌ها برای بهترین بازیکن زمین

عماد سلمانی و حامد حسین‌زاده بازیکنان برتر دیدار بودند؛ دو بازیکن کهنه‌کار بسکتبال ایران که اولی در تیم میهمان و دومی در تیم مشهد بازی می‌کرد. عماد سلمانی با ۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد و حامد حسین‌زاده با کسب ۱۹ امتیاز بهترین بازیکن تیمش بود. جالب آنکه این‌دو در کسب شاخص عملکردی‌هم سرآمد بودند و سلمانی با شاخص عملکردی ۲۳ و حسین‌زاده با ۱۵ بهترین‌های تیمشان بودند. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که در تیم آویژه حسن علی‌اکبری و کورین هنری هم شاخص ۱۴ و ۱۳ را داشتد و از مؤثران تیم بودند.

برنده حمله‌های کوتاه

تیم بسکتبال آویژه‌صنعت‌پارسا در نبرد با میهمان جنوبی در پرتاب‌های سه‌امتیازی و آزاد عملکرد خوبی نداشت؛ به نحوی که تیم هرمزگان در هر دو بخش از تیم میزبان بهتر عمل کرد. با وجود این، نماینده مشهد در پرتاب‌‎ها یا بهتر بگوییم حملات دوامتیازی از حریف بهتر کار کرد و ۲۲ بار از این طریق به سبد رسید، درحالی‌که این عدد برای هرمزگان فقط ۱۳ مرتبه بود. البته تیم میهمان در ریباند‌ها هم بر میزبان برتری داشت و امید قاری‌نژاد با ۱۳ ریباند عملکرد بهتری از علیرضا مرتضوی داشت.

ایوانوویچ، سرمربی صربستانی تیم آویژه‌صنعت‌پارسای مشهد، پس از این پیروزی شیرین گفت: با توجه به وقفه‌ای که در لیگ‌برتر به‌دلیل بازی‌های تیم‌ملی بسکتبال به وجود آمد، از وضعیت تمرینی تیم خارج شدیم و پس از دو شکست بازگشت به حالت ایده‌آل برایمان سخت بود. سرجان ایوانوویچ افزود: شاهد دو نمایش متفاوت از بازیکنانم در این دیدار بودیم. در ابتدای بازی با توجه به انرژی پایین و رفتار نادرست بازیکنان شاهد عملکرد ضعیفی بودیم، اما در نیمه دوم ورق کاملا برگشت و توانستیم بازی را به سود خود به پایان برسانیم.

رضا هنگام‌پور، سرمربی تیم هرمزگان، نیز در پایان بازی اظهار کرد: به تیم پارسا تبریک می‌گویم که هرچه روند بازی جلوتر رفت، نمایش بهتری ارائه داد. تیم ما نیز با توجه به بضاعتش نمایش خوبی داشت. ما در این دیدار ۹بازیکن داشتیم که دو بازیکنمان در جریان بازی مصدوم شدند و بازی را فقط با هفت بازیکن ادامه دادیم. بازی نیز هرچه جلوتر رفت، برای ما سخت‌تر شد. در کوارتر سوم و چهارم به‌علت خستگی زیاد بازیکنان در شوت‌ها افت داشتیم و پرتاب‌های سه‌امتیازی‌مان به گل تبدیل نشد. شاید اگر دو پرتاب سه‌امتیازی‌مان در لحظات پایانی وارد تور می‌شد، بازی را واگذار نمی‌کردیم.

بازگشت مهرام به رقابت با گرگان

در دیگربازی‌های هفته دهم لیگ‌برتر بسکتبال هم نتایجی پیش‌بینی‌شدنی رقم خورد. در گرگان، شهرداری صدرنشین توانست به‌سادگی و با نتیجه ۱۰۲ بر ۷۱ از سد قعرنشین مسابقات، رعد پدافند هوایی، بگذرد. در کرمان مس ۶۹ بر ۶۰ مغلوب نبوغ اراک شد. در آذرشهر تیم توفارقان نتیجه را ۸۲ بر ۶۷ به میهمانش پالایش نفت آبادان واگذار کرد. در اصفهان هم ذوب‌آهن ۸۵ بر ۶۴ مس رفسنجان را از پیش رو برداشت. اما مهم‌ترین بازی هفته میان مهرام و کاله، تیم‌های بالانشین، با برتری ۷۴ بر ۷۰ به سود مهرام به پایان رسید تا این تیم تهرانی دوباره به رتبه دوم جدول برگردد و رقیب اصلی شهرداری گرگان در مسیر قهرمانی قلمداد شود.

نظر شما