شناسهٔ خبر: 57457556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش مبتلایان به مالاریا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: امسال بیش از یک‌هزار مورد ابتلا به مالاریا در استان شناسایی شده که حدود ۷۰ درصد آن ایرانی و مابقی غیرایرانی بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،حبیب غزنوی با اشاره به افزایش قابل توجه موارد بروز بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت:  امسال بیش از یک‌هزار مورد ابتلا به مالاریا در استان شناسایی شده که حدود 70 درصد آن ایرانی و مابقی غیرایرانی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه ترددهای غیرقانونی اتباع خارجی و قاچاق سوخت از مرزهای شرقی از علل اصلی شیوع مالاریا در استان است، گفت: امسال در همه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موارد ابتلا به  بیماری مالاریا مشاهده شده و موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در همه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی تحت پوشش لام خون مالاریا و در عمده مراکز کیت تشخیص سریع این بیماری وجود دارد، بیان کرد: افرادی که علائم تب لرز، ضعف بدن و سردرد داشته و بیمارانی که سابقه تردد در مناطق مرزی پاکستان دارند حتماً باید با فوریت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند زیرا تاخیر در شناسایی و عدم درمان بیماری مالاریا باعث مرگ فرد مبتلا می‌شود.

غزنوی خاطرنشان کرد: توزیع پشه‌بند، مه‌پاشی کانون‌های شیوع مالاریا، سم‌پاشی روستاهای درگیر، توزیع بسته آموزشی و نصب بنر در سطح روستاها و برگزاری جلسات هماهنگی با دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و آموزشی برای روستاییان مهمترین اقدامات همکاران ما برای مقابله با شیوع مالاریا در استان است.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما