شناسهٔ خبر: 57457520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دستور کار هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس؛

بررسی اغتشاشات اخیر با حضور «مقامات اطلاعاتی و امنیتی» در کمیسیون امور داخلی مجلس

کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با حضور وزرای کشور، اطلاعات و فرماندهی کل انتظامی و رئیس سازمان اطلاعات سپاه حوادث اخیر کشور را بررسی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری از روز شنبه ۱۲ آبان تا پنج شنبه ۱۷ آبان جلسات نظارتی و تقننی خود را برگزار می‌کنند که موارد مهم این جلسات به شرح زیر است:

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی روند اجرایی شدن قانون صدور چک را بررسی می‌کند. بررسی تحول خدمت وظیفه عمومی و عدم ترخیص کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در جلسه روز دوشنبه خواهد بود.

همچنین این کمیسیون در جلسه عصر روز دوشنبه با حضور سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی عملکرد کمیسیون‌های رفع تداخلات؛ صدور اسناد اراضی زراعی و راهکار‌های موثر در پیشگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را بررسی می‌کنند و در جلسه روز سه شنبه با حضور سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت اجرایی شدن بند «ه» تبصره ۳ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور؛ اخذ مابه التفاوت از اعضای زنجیره تولید و توزیع پس از حذف ارز ترجیحی کالا‌های اساسی و وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا را بررسی می‌کنند.

قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید بررسی می‌شود

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در جلسه روز دوشنبه خود ادامه بررسی نحوه اجرای مواد ۱و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را با حضور کارشناسان مربوطه بررسی می‌کند.

همچنین اعضای این کمیسیون در جلسه روز دوشنبه ادامه بررسی شور دوم طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را بررسی می‌کند.

بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون اجتماعی مجلس

کمیسیون اجتماعی در جلسه روز دوشنبه خود ادامه بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را با حضور وزارت دادگستری معاونت امور خانواده و زنان ریاست جمهوری بررسی می‌کند. همچنین این کمیسیون در جلسه‌ای در روز دوشنبه طرح اصلاح قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را با حضور کارشناسان مربوطه بررسی می‌کند.

وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی حضور می‌یابد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در جلسه روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی حضور می‌یابد و به سوالات جمعی از نمایندگان پاسخ می‌دهد.

بررسی وقایع اخیر کشور با حضور وزرای کشور و اطلاعات در کمیسیون امور داخلی مجلس

کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در جلسه روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات و فرماندهی کل انتظامی و رئیس سازمان اطلاعات سپاه حوادث اخیر کشور را بررسی می‌کنند. همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور برای پاسخ گویی به سوالات جمعی از نمایندگان در جلسه روز دوشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها حضور می‌یابد.

بررسی مشکلات بیماران تالاسمی در کمیسیون بهداشت بررسی می‌شود

کمیسیون بهداشت در جلسه روز دوشنبه نحوه پرداخت مطالبات جانبازان توسط بیمه دی را با حضور مسئولین بنیاد شهید، مدیرعامل بیمه دی و مسسولان ذی ربط بررسی می‌کند. بررسی مشکلات بیماران تالاسمی و دارو‌های بیماران خاص با حضور مسئولان مربوطه از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

مشکلات کامیون داران در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

کمیسیون عمران در جلسه روز دوشنبه خود مشکلات و چالش‌های کامیون داران را با دعوت از مسوولان وزارت صمت و راه و شهرسازی بررسی می‌کند. ادامه بررسی طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستا‌ها و مقابله با زمین خواری از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

وزیر ورزش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به کمیسیون فرهنگی می‌رود

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می‌یابد.

بررسی طرح قانون مجارزات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه روز یکشنبه خود طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را بررسی می‌کند. ادامه بررسی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

ساداتی نژاد به کمیسیون کشاورزی می‌رود

اعضای کمیسیون کشاورزی پیش نویس اصلاح قانون سازمان دامپزشکی کشور را در روز شنبه بررسی می‌کند و در جلسه روز یکشنبه مسائل مشکلات حوزه کشاورزی را با حضور سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار می‌دهند.

نظر شما