شناسهٔ خبر: 57457518 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رکوردهای نویر

در شب دراماتیک حذف آلمان از جام جهانی، مانوئل نویر رکوردی را شکست که شاید تا نیم قرن آینده توسط هیچ دروازه بانی شکسته نشود.

صاحب‌خبر -

او در بازی با کاستاریکا برای نوزدهمین بار با پیراهن آلمان در جام جهانی فوتبال به میدان رفت و از کلودیو تافارل برزیلی و سپ مایر آلمانی که پیشتر با 18حضور در جام جهانی رکورددار بودند، عبور کرد. 
نویر پیش از این در بازی اول گروهی مقابل ژاپن، به نخستین دروازه بان تاریخ فوتبال آلمان تبدیل شد که در 4 جام جهانی بازی کرده است.  او نخستین بار مقابل استرالیا در بازی اول مرحله گروهی جام جهانی 2010 در چارچوب دروازه ژرمن‌ها ایستاد و از آن زمان به جز بازی آلمان - اروگوئه در رده بندی جام جهانی 2010، در سایر 19بازی آلمان در جام جهانی، مرد شماره یک دروازه تیم ملی کشورش بود. او در این 4 دوره، 7 کلین شیت داشت و 12 بار با تیم ملی آلمان به پیروزی رسید. برد 4 بر یک مقابل انگلیس و 4 بر صفر مقابل آرژانتین در جام جهانی 2010، برد 4 بر صفر مقابل پرتغال، یک بر صفر مقابل فرانسه، 7 بر یک مقابل برزیل و یک بر صفر مقابل آرژانتین در جام جهانی 2014 از جمله بازی‌های بزرگی بودند که نویر هم حضور داشت و برد تیمش را در زمین جشن گرفت. اما در مقابل باخت یک بر صفر مقابل صربستان و اسپانیا در جام جهانی 2010، باخت یک بر صفر مقابل مکزیک و باخت 2 بر صفر مقابل کره جنوبی در جام جهانی 2018 و باخت 2 بر یک مقابل ژاپن در جام جهانی 2022 نتایجی بودند که نویر هم به عنوان دروازه‌بان در آنها سهیم بود. 
سوای رکورد ارزشمند 19 بازی با پیراهن شماره یک آلمان در جام جهانی، دو بار حذف متوالی در مراحل گروهی جام‌جهانی با آلمان ها هم رکورد منفی دیگری است که شاید تا همیشه به نام نویر باقی بماند. بعد از باخت آلمان این خبر در رسانه‌ها شایعه شد که ممکن است نویر از تیم ملی خداحافظی کند اما شماره یک ژرمن‌ها در واکنش به این موضوع گفت: فعلا چنین قصدی ندارم و اگر به تیم ملی دعوت شوم باز هم درون دروازه می‌ایستم.

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

برچسب‌ها:

نظر شما