شناسهٔ خبر: 57457448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اشتغالزایی پایدار در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ شهرک صنعتی در این استان زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۴۲۷ نفر را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا راشکی در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان افزود:۳۰ شهرک و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۲۶ هکتار راه‌اندازی شده و تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده به یک‌هزار و ۴۰۰ واحد می‌رسد.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته ۲۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده که ۴۶ قرارداد در هشت ماهه سال قبل و ۱۹ قرارداد در چند ماه سال اخیر بوده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در راستای حفاظت از منافع بیت المال ۱۰۷ فقره قرارداد واگذاری زمین که با افراد پیش از این منعقد شده بود و پس از گذشت چندین سال افراد نتوانسته بودند طرح خود را راه‌اندازی کنند در سال ۱۴۰۰ فسخ و ۱۰ هکتار زمین صنعتی آزاد سازی شد.

وی تاکید کرد: قرار است ۱۰۰ فقره قرار داد که طی چند سال اخیر هنوز هیچ اقدامی برای راه اندازی و به اخطارهای این شرکت نیز در خصوص راه اندازی توجهی نکرده‌اند در سالجاری فسخ و ۱۵ هکتار زمین صنعتی دیگر آزاد سازی شود.

راشکی گفت: به دستور استاندار برای شهرستان‌های جدید باید نواحی صنعتی تعریف شود که ۲ ناحیه صنعتی در سال گذشته و ۲ ناحیه صنعتی دیگر نیز امسال به بهره برداری خواهند رسید و تحویل زمین نیز در کوتاهترین زمان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش‌از ۶۰ درصد صنایع مستقر در سیستان و بلوچستان و ۵۰ درصد اشتغال بخش صنعت مربوط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۳ واحد تولیدی امسال با اعتبار ۴۲۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال به چرخه تولید بازگشتند، بیان کرد: در یکسال گذشته ۳۰ واحد تولیدی غیرفعال در زمینه غذایی، کانی غیرفلزی و سلولزی با اشتغال ۵۰۳ نفر و سرمایه گذاری ۵۶۴ میلیارد ریال در استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: عارضه یابی واحدهای عضو خوشه کسب وکار بسته بندی خرمای سراوان، برندسازی با نام های بومی منطقه مانند بیرک جهت واحدهای عضو خوشه کسب وکار بسته بندی خرمای سراوان، حمایت از حضور در نمایشگاه خرمای ارگانیک دبی و سیال ابوظبی و اکسپوی ۲۰۲۰ دبی واحدهای عضو خوشه کسب و کار بسته بندی خرمای سراوان و کمک به راه اندازی رشته دانشگاهی تولید و فرآوری خرما در مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری سیب و سوران از دیگر اقداماتی است که همه برای اولین بار توسط شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما