شناسهٔ خبر: 57448361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانشجویان اجازه ندهند فضای دانشگاه برای سوء استفاده دشمن ملتهب شود

ائمه جمعه استان تهران با تاکید بر تجهیز دانشجویان به سلاح علم، بصیرت و ایمان ابراز داشتند که دانشجویان هرگز اجازه ندهند عده‌ای معلوم‌الحال فضای دانشگاه را ملتهب کرده و دانشگاه و دانشجو را بدنام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام‌جمعه شهر قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و خدامحوری در امور زندگی اظهار داشت: برای اینکه انسان به کارکردهای مهم ازدواج و تشکیل خانواده دست یابد لازم است معیارهای صحیح انتخاب همسر مانند عقلانیت، ایمان و عمل صالح را توجه کند تا زندگی سعادتمندانه و پایدار داشته باشند.

وی افزود: همسری که اهل تقوا و ایمان باشد مسئولیت‌پذیر است و حضور در صحنه‌های اجتماعی مانند نماز جمعه از برکات دین است و انسان دین‌دار به خانواده، همسر و فرزندان توجه دارد.

امام‌جمعه شهر قدس با اشاره به روز معلولین تصریح کرد: بهزیستی به توانمندی‌ها و اشتغال معلولین توجه کند و معلولین می‌خواهند که در جامعه به حساب آیند و چگونگی بهتر زیستن آموزش محور انجام شود و آموزش‌های لازم به زوجین جهت پیشگیری از تولد فرزند دارای معلولیت داده شود.

 جوکار در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: مردم با هوشیاری دست رد به سینه دشمن زدند و با مجاهدت نیروهای امنیتی، فتنه دشمن زمین‌گیر شد و به اهداف خود نرسیدند و بازهم در رسانه‌های خود کردستان را ناامن نشان می‌دهند اما در سفر رئیس‌جمهوری به کردستان جلوه‌هایی از نمادهایی وحدت دیده شد.

امام‌جمعه شهر قدس افزود: کسانی که از حقوق بشر حرف می‌زنند چرا نسبت به آسیب‌ها و ضرباتی که بر نیروهای بسیجی و نظامی وارد شد، از حقوق آن‌ها دفاع نکردند و همچنین وقتی بیش از 17 هزار شهید ترور در عرصه‌های مختلف و شهدا و جانبازان بسیاری که در نقاط مختلف کشور در حوادث متعدد جان خود را از دست دادند، حقوق بشر از این مسائل دفاع نکرد.

جوکار با تأکید بر اینکه کسانی که علیه امنیت ملی اقدام کرده و همراهان آن‌ها باید به اشد مجازات تنبیه شوند خاطرنشان کرد: در جنگ روایت‌ها دشمن به مردم ظلم می‌کند و موظف هستیم با روشنگری و تبیین مردم را آگاه کنیم.

تحمیل جنایت‌های بی‌شمار ثمره حقوق بشر غربی در عراق و افغانستان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام‌جمعه گلستان در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته با بیان اینکه حضرت زهرا (س)، بهترین الگوی جهاد تبیین است اظهار داشت: دانشجویان ایران اسلامی سرمایه‌های بالقوه کشور هستند و مؤمن، غیور، بصیر، دشمن شناس و شجاع از خصایص مهم دانشجویان کشور است.

 وی به تجهیز دانشجویان به سلاح علم و دانش، بصیرت، ایمان و عمل تأکید کرد و افزود: دانشجویان هرگز اجازه نخواهند داد عده‌ای اوباش و اراذل آن‌ها را بدنام و دشمن از آن‌ها سوءاستفاده کند.

امام‌جمعه گلستان در ادامه گفت: دانشجویان بصیر و غیور نباید اجازه بدهند عده‌ای معلوم‌الحال فضای دانشگاه را ملتهب کرده و دانشگاه و دانشجو را بدنام و حاشیه‌سازی کنند.

نورپور با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی چشم دیدن اقتدار و پیشرفت ایران را ندارند اظهار کرد: شعار آزادی، دموکراسی، دفاع از حقوق بشر آمریکایی و غربی برای فریب و اغوای ملت‌ها است که خود آن کشورها در حقوق بشر مردود شده‌اند.

امام‌جمعه گلستان خاطرنشان کرد: آمریکا و غربی‌ها به نام آزادی و حقوق بشر به عراق، افغانستان حمله کرده و جنایت‌های بی‌شماری را به مردم مظلوم این کشور تحمیل کردند.

دانشجویان علیه استکبار جهانی حرکت کنند

حجت‌الاسلام عباس مرادی خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت در خطبه این هفته نماز جمعه با اشاره به 5 شنبه آینده فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: مطالعه در زندگی حضرت زهرا (س) این کوثر اهل‌بیت (ع) باعث رسیدن به ارزش‌های والا و عناصر مهم زندگی می‌شود که از آن می‌توان به 5 نکته چون دین‌داری ایشان اشاره کرد، ایشان در عبادت و تدین و دین، حجاب و عفاف داری الگویی ارزشمند برای من و شما هستند.

وی در ادامه افزود: ایثار و از خودگذشتگی دیگر عنصر و عمل به تکلیف و وظیفه دیگر خصوصیت و عنصر معنا بخش به زندگی من و شماست که از ایشان برای ما به یادگار مانده است. ایشان هرجا که احساس وظیفه می‌کرد چون "خطبه فدک" حاضر می‌شدند و ادای دین می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت گفت: ادای تکلیف و اجرای جهاد تبیین را جز برنامه‌های خود داشته و حق را بیان می‌کردند؛ این درس بزرگی است که از حضرت زهرا (س) برای ما به یادگار مانده که در تبیین واقعیت حق را بیان کنیم و عمل به وظیفه داشته و شجاع بوده و در قبال ظلم استکبار جهانی ساکن نباشیم.

 وی در ادامه به ویژگی مهم زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: ایستادگی و مقاومت و ولایتمداری از 2 ویژگی دیگر حضرت زهرا (س) است، مگر می‌شود کسی با هدف مقدس بدون ایستادگی به پیروزی رسید، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله مثل پروانه دور شمع ولایت چرخیدند و جانشان را در همین مسیر فدا کردند؛ حمایت از ولایت و تنها نگذاشتن ولی خدا در بزنگاه‌های مشکلات از جمله ویژگی ایشان بود.

مرادی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو اذعان کرد: در سال 32 و بعد از کودتای 28 مرداد در حالی که روابط ایران با بریتانیا دچار تاریکی شد شاهد سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران بودیم که تشکل دانشجوی به این سفر شکایت نموده که دولت وقت با به شهادت رساندن 3 تن از دانشجویان دست به جنایت فجیعی زد؛ دانشجویان عزیز از نخبگان کشور هستند و نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند به شرط آنکه در مسیر درست حرکت کرده و بر علیه استکبار جهانی ادامه مسیر دهند.

مغز جوانان و نوجوان هدف جدی جنگ نرم دشمن است

وی با اشاره به نقشه پوچ روسای آمریکا در ایران اضافه کرد: آمریکا در فتنه اخیر در رأس کسانی بود که به صراحت اعلام حمایت کرده و حتی به ورود سلاح به ایران اسلامی اشاره کرد؛ آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست و باج‌گیری از ایران مهم‌ترین دلیل اجرای کور این فتنه اخیر در برجام از ایران اسلامی بود، متأسفانه افراد ساده‌لوح حرکت نادرست و عجیب در راستای حمایت از استکبار جهانی انجام دادند که باید تفکر کرد، دانشجو باید علیه استکبار جهانی حرکت کند نه آب بر آسیاب دشمنان بریزد.

خطیب موقت نماز جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به نخستین سفر نخست‌وزیر عراق پس از انتصاب گفت: رهبری عزیز ایران اسلامی در دیدار با نخست‌وزیر عراق فرمودند عراق برترین کشور عربی در منطقه است و امنیت این کشور در حفظ امنیت ایران و امنیت ایران درگرو امنیت عراق است؛ در مرزهای غربی سپاه مقررهای اشرار را نابود کرد اما دشمنان بدانند که کشوری که بر پایه خون شهدا شکل گرفته حفظ می‌شود و با این کیدها و فتنه دشمنان خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود همان‌گونه امام خامنه‌ای (حفظه الله) فرمودند این نیز بگذرد.

حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای تحت‌فشار قرار دادن کشورها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترابی امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: از خصوصیات جنبش دانشجویی استقلال‌طلبی، استکبار ستیزی، عدالت‌خواهی، آرمان‌خواهی و بصیرت است.

وی افزود: جنبش دانشجویی تجلی‌یافته در دانشجویان شهید در هویزه است، دانشجویانی که جنگ را اراده کردند مثل شهید همت‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها و در ادامه حماسه آن‌ها دانشجویان شهید مدافع حرم، مدافع سلامت و امنیت از ثمرات این شجره مبارک است.

 ترابی بیان کرد: جنبش دانشجویی در عرصه علم و فناوری و تولید علم بومی پرچم مبارزه با آمریکا را برافراشته است.

امام‌جمعه رباط‌کریم تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها که خود بزرگترین ناقضان حقوق بشرند، حقوق بشر را به ابزاری برای تحت‌فشار قرار دادن کشورهایی که نمی‌خواهند تحت سلطه آن‌ها باشند تبدیل کرده‌اند. دولت آلمان کارنامه سیاهی در نقض حقوق بشر در گوشه گوشه جهان از جمله ایران اسلامی دارد.

 ترابی عنوان کرد: دولت آلمان با تجهیز صدام به سلاح شیمیایی باعث شهادت ده هزار نفر و مجروح شدن صد هزار نفر از شهروندان ایرانی شده است.

وی یادآور شد: در این روزها جام جهانی فوتبال به صحنه اعلام همبستگی با فلسطین و نفرت و انزجار از صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: جام جهانی قطر به صهیونیست‌ها و آمریکا ثابت کرد که آنچه واقعیت موجود است فلسطین است و آنچه فقط روی کاغذ است و وجود خارجی ندارد نام اسرائیل است.

انتهای پیام/ن

نظر شما