شناسهٔ خبر: 57447344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون کمیته امداد یزد در گفت‌وگو با ایسنا:

کمک افزون بر ۱۷۶ میلیارد تومانی نیکوکاران یزدی به نیازمندان از ابتدای امسال

حمید رضا دهقان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) استان یزد با اشاره به ۶۰ طرح مشارکتی این نهاد برای تامین نیازهای جامعه تحت پوشش و استقبال بالای یزدیها در این طرح‌ها، اعلام کرد: نیکوکارن یزدی در هفت ماهه ابتدای امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد ۱۷۶ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

«علی‌اکبر سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به رشد بالای کمک‌های مردمی در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۱، گفت کمیته امداد استان یزد برای تأمین نیازهای مختلف جامعه هدف تحت حمایت خود، حدود ۶۰ طرح مشارکتی را در حال اجرا دارد.

وی با بیان این‌ که طرح‌های مشارکتی این نهاد مبتنی بر نیاز محرومان است، از جمله این طرح‌ها را صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین (کمک به فرزندان نیازمند غیر یتیم)، رضوان(تأمین مسکن نیازمندان)، کوثر(کمک به ازدواج نیازمندان)، ماعون(کمک به اشتغال نیازمندان)، شوق زیارت(اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی)، احسان حسینی(اطعام محرومان در ماه محرم)، همیان مولا، نذر و قربانی، یاسین (کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند)، اطعام، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، احسان دانش‌آموز، برکت(اختصاص بخشی از حقوق کارمندان و کارگران برای محرومان) و شفا (کمک به درمان نیازمندان) ذکر کرد.

سلمانی افزود: نیوکاران استان همچنین با مشارکت در طرحهای هم‌سفره(کمک به رفع سوءتغذیه کودکان)، هبه(تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان)، عقیقه، رحمت(کمک به آزادی زندانیان آبرومند جرایم غیرعمد)، مفتاح الجنة(سرکشی خیران و مسئولان از منازل مددجویان تحت حمایت)، زکات کفاره و فطریه در تأمین نیاز محرومان با این نهاد همکاری می‌کنند.

معاون کمیته امداد استان در ادامه با بیان این‌ که ترویج و احیای فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی از جمله سیاست‌های مهم این نهاد است، گفت: مردم نیکوکار استان طی هفت ماهه نخست امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد ۱۷۶ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

وی یادآور شد: کمک‌های اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: نیکوکاران یزدی در هفت ماهه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۲۱۹ میلیون تومان صدقه دادند که این کمک‌ها برای معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال و تحصیل نیازمندان مصرف می‌شود.

سلمانی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی کمک‌های حامیان نیکوکار در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین طی هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: طی این مدت حامیان نیکوکار با حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ۳۶ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان در پایان عنوان کرد: طی هفت ماهه نخست سال جاری، مردم خداجوی استان یزد ۳۲ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان زکات واجب و مستحب و کفاره پرداخت کردند و رشد هفت درصدی را در این بخش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رقم زدند.

انتهای پیام

نظر شما