شناسهٔ خبر: 57446877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد

یکسان‌سازی مالیات در حوزه گردشگری

ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سید عزت الله ضرغامی در نشست صمیمی با فعالان گردشگری استان مرکزی با اشاره به تصویب قانون مرتبط با قیمت برق، گفت: متاسفانه مراکز اقامتی و هتل‌ها از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مستثنی نشدند. البته تفاهم شده است که برای هتل‌ها و مراکز اقامتی میزان مصرف استاندارد محاسبه شود و اگر وزارت نیرو بپذیرد و این اماکن براساس میزان استاندارد مصرف برق داشتند، به قیمت قبل هزینه برق را محاسبه کند.

ضرغامی با اشاره به اینکه اعتبار گردشگری در کشور ۵۰ میلیارد تومان است افزود: این رقم کفایت نمی‌کند و کشور اعتباری برای توسعه زیرساخت‌ها ندارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز به سراغ مجوزها و تسهیلات می‌رویم که وزارتخانه بهترین عملکرد را داشته و امروز وزارتخانه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سقف ندارد. در استان نیز سرمایه‌گذاری که بخواهد صورت گیرد امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

ضرغامی با اشاره به همکاری دستگاه‌ها گفت: در حوزه گردشگری هماهنگی دستگاه‌های مختلف نیاز است که درصدد تقویت آن هستیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در تفاهمی با سازمان امور مالیاتی قرار شد که مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی شود و در حدی که لازم است، مالیات اخذ شود. همچنین در شورای اقتصاد کشور نیز به دلیل کرونا معافیت‌های مالیاتی به مدت دو سال تمدید شد.

ضرغامی گفت: تامین نیازهای اولیه مردم در شرایط حساس و اولویت قرار دارد و امید است که به سرعت از این شرایط عبور کنیم و در تلاشیم با حل مشکلات ‌ به زودی توسعه گردشگری محقق شود.

نظر شما