شناسهٔ خبر: 57446048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نیکوکار تاکستانی برای ساخت مدرسه 25 میلیارد تومان متعهد شد

میثم رحمانی خیر نیکوکار تاکستانی در اولین تجربه خود ساخت یک مدرسه 15 کلاسه را با 25 میلیارد تومان بر عهده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش، سعید سعادتفر مدیرکل نوسازی مدارس استان و جمع زیادی از خیرین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

7777

این مراسم فرصتی بود تا خیرین در کنار هم جمع شده و از خاطرات و احساسات و علل مشارکت در مدرسه سازی با هم گفتگو کنند و از برخی نیز تجلیل شود و در این میان حضور خبرنگاران نیز این امکان را مهیا می کرد تا در گفتگو با این انسانهای نیکوکار در ترویج فرهنگ خیرخواهانه موثر باشند.

در این مراسم وقتی اسامی کمک های جدید اعلام شد متوجه شدیم آقای «میثم رحمانی» یکی از فرهنگیان ساخت یک مدرسه 15 کلاسه را در شهر تاکستان برعهده گرفت و هزینه ای که تعهد شد بسیار سنگین بود.

 میثم رحمانی از معلمان منطقه تاکستان متعهد شد ساخت یک مدرسه 15 کلاسه را با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد تومان برعهده گیرد. 

این خیر نیکوکار که به لطف الهی به تازگی به جمع خیرین پیوسته گام اول را بسیار بلند برداشت که بیانگر روح بلند و کرامت ارزشمند این خیر است.

213

کنجکاو شدم تا با این نیکوکار صحبتی هر چند کوتاه را تجربه کنم اما این خیر مدرسه ساز با کمال مهربانی وروی خوش برای مصاحبه و دیده شدن خود هیچ تمایلی نداشت و اذعان می کرد کار برای خدا نباید شائبه ریا و خودنمایی بخود بگیرد اما با اصرار خبرنگار برنا که باید فرهنگ مدرسه سازی با زبان نیکوکاران ترویج شود پذیرفت تا خیلی مختصر و مفید به چند سوال ما پاسخ دهد.

جرقه ای برای آغاز مشارکت در ساخت مدرسه

اولین سوالی که پرسیدم این بود چه عاملی موجب شد به فکر ساخت مدرسه در یک منطقه محروم تاکستان بیفتید و آقای رحمانی اینگونه پاسخ داد.

در جلسه ای با حضور آقایان افشار و ربیعی از همکاران فرهنگی موضوع نیازهای مناطق مختلف تاکستان به مدرسه و ضرورت دسترسی دانش آموزان به فضای آموزشی مناسب و استاندارد مطرح شد و بسیار متاثر شدم که هنوز برخی از فرزندان ما از داشتن یک کلاس درس مناسب بی بهره اند.

میثم رحمانی ادامه داد: نشستی هم با مدیرکل نوسازی مدارس استان داشتیم و جرقه این کار در ذهنم زده شد و تصمیم گرفتم وارد این عرصه تاثیرگذار فرهنگی شوم.

14

این فرهنگی تاکستانی تصریح کرد: در تاکستان یک منطقه آذری نشین داریم که مدرسه مخروبه و فرسوده ای دارد و به لطف الهی تصمیم گرفتم یک مدرسه 12 کلاسه را در همین مکان احداث کنم. 

وی افزود: در ادامه کار از سوی مسئولان دولتی یک قطعه زمینه به مساحت حدود دو هزار متر تعیین شد و اختصاص یافت و متعهد شدم از صفر تا 100 عملیات ساخت را انجام دهم.

میثم رحمانی تصریح کرد: البته در ادامه روند کار به دلیل نیاز منطقه، مسئولان پیشنهاد دادند چند کلاس هم اضافه شود و من پذیرفتم و در نهایت قرار شد این مدرسه را با 15 کلاس درس احداث کنیم.

وی بیان کرد: به هرحال این منطقه در تاکستان از نظر آموزشی وضعیت خوبی ندارد و دانش آموزان آن بشدت به یک مدرسه آبرومند نیاز دارند که امیدوارم شایستگی این کار خداپسندانه را داشته باشم و آن را بسرعت تکمیل کرده و تحویل دهم.

این خیر نیکوکار اظهارداشت: امیدوارم بتوانم این مدرسه 15 کلاسه را تا شهریور سال آینده تکمیل کرده و آماده بهره برداری کنیم تا دانش آموزان تاکستان بموقع در این مدرسه حاضر شده و تحصیل خود را آغاز کنند.

رحمانی در ادامه در مورد احساس خود از این حرکت فرهنگی ارزشمند گفت: این کار یک حرکت انسانی، احساسی و عاطفی است و ما با خدا معامله کرده ایم و هیچ انتظاری نداریم و هر فردی وارد مدرسه شود دعای خیرش برای من کافی است و من هم از این کار معنوی لذت می برم.

444444

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کار خداپسندانه را تداوم خواهد بخشید یا نه تصریح کرد: وقتی شما وارد مدرسه ای شوید که خودتان ساخته اید آنچنان لذتی برای شما دارد که با هیچ ارزش مادی و ریالی قابل مقایسه نیست و حتما اگر سعادتی باشد این کار را ادامه خواهم داد و این مدرسه شروعی برای ساخت مدارس دیگری خواهد بود.

میثم رحمانی اظهارداشت: بنظرم مدرسه سازی یک شروع بی پایان است که لذت آن در حدی است که هر کس آن را یک بار تجربه کند هرگز آن را ترک نخواهد کرد.

وی در خصوص انتظار خود از مسئولان نیز گفت: از مدیران انتظار دارم سهم و تعهد خود را ایفا کنند تا خیرین در ادامه مسیر دچار وقفه و بی انگیزگی نشوند.

رحمانی به شهروندان نیز توصیه کرد در ساخت مدرسه و سایر کارهای خیرخواهانه مشارکت کنند و در این راه از اندک بودن کمک های خود نگران نباشند زیرا قرار نیست یک خیر ساخت کامل یک مدرسه را بر عهده بگیرد بلکه حتی تامین یک وسیله آموزشی برای مدرسه، رنگ آمیزی، نوسازی، بهسازی، ساخت سرویس بهداشتی، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی روکش آسفالت محوطه مدارس، ساخت نمازخانه و تامین وسایل آزمایشگاهی هنرستانها و دهها کار دیگر نوعی مشارکت در تعلیم و تربیت آینده سازان است که هر ریال آن ارزشمند است و اگر نگاه اینگونه باشد هزاران نفر می توانند کار خیر انجام دهند.

این خیر مدرسه ساز به دانش آموزان هم نصیحتی کرد و اظهارداشت: از دانش آموزان عزیزی که در این گونه مدارس خیرساز تحصیل می کنند توصیه می کنم این فرهنگ را جدی بگیرند و ضمن خوب درس خواندن از همان دوران نوجوانی و جوانی تصمیم بگیرند ادامه دهنده این مسیر و راههای مشابه باشند و در کارهای نیکوکارانه مشارکت داشته باشند.

22

سخن پایانی:

مسیر خیرخواهی ونیکوکار در عرصه های مدرسه سازی، بهداشت و سلامت، جاده سازی، دستگیری از نیازمندان، ساخت مسکن برای محرومان، کمک به معلولان، تعمیر، نوسازی و مقاوم سازی مدارس و دهها عرصه دیگر بدون تردید با لطف الهی به برخی انسانهای برگزیده عطا می شود تا براحتی بتوانند از سرمایه و ثروت هایی که به سختی بدست آمده بگذرند تا لبخند رضایت را  بر لبان انسانهای نیازمند شکوفا کنند.

یادمان نرود همه ما می توانیم با کمک های هرچند ناچیز خود آجرهای یک مدرسه چند کلاسه را تامین کنیم تا فرزندان ما در اقصی نقاط استان و کشور بتوانند براحتی در مدارسی زیبا و با نشاط و استاندارد تحصیل کنند و برای مدیریت در آینده کشور آماده شوند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما