شناسهٔ خبر: 57446031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی مراسمی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی؛

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند

رامین بشرویه

آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان با حضور مسئولان و هنرمندان استان با معرفی برگزیدگان این دوره در مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

صمد رحیمی مدیرعامل انجمن نمایش گلستان و دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره شش گروه از اقصی نقاط استان گلستان آثار خود را به روی صحنه بردند.

وی با بیان اینکه «اکسپلور، درستکارترین قاتل دنیا، اعتراف، پیله‌های خیس، تا آخر خط و سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبرکامو» نمایش‌هایی راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره بودند، ادامه داد: داوری آثار را در مرحله بازبینی علی‌اصغر نادعلی، حسین فدایی و حسین خدادادی با نظارت محمدرضا صمیمی و در مرحله نهایی انوش معظمی، علی‌اصغر نادعلی و ابوالفضل علی‌کوچکی برعهده داشتند.

مدیرعامل انجمن نمایش گلستان دو نمایش «پیله های خیس و تا آخر خط» را آقار راه یافته به مرحله منطقه‌ای تئاتر کشور معرفی کرد و افزود: در راستای حمایت از مقوله آموزش و تولید نیروی انسانی در همه زمینه ها اعم از بازیگر، طراح، کارگردان، جلوه‌های ویژه و سایر بخش‌های هنر نمایش از آموزشگاه های هیرکان و یسنای مهر تجلیل به عمل آمد.

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند

در ادامه این مراسم برگزیدگان این جشنواره بدین شرح معرفی شدند:

طراحی بروشور

تقدیر: لوح تقدیر بهترین طراحی بروشور و جایزه نقدی به رضا پورتراب‌زاده برای نمایش « اکسپلور» اهدا شد.

طراحی گریم

تقدیر: لوح تقدیر بهترین طراحی گریم و جایزه نقدی به شهربانو روشنی برای نمایش « سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبرکامو اهدا شد.

طراحی نور

تقدیر: لوح تقدیر بهترین طراحی نور و جایزه نقدی به رضا پورتراب‌زاده برای نمایش «اکسپلور » اهدا شد.

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند

طراحی حرکت

تقدیر: لوح تقدیر طراحی حرکت و جایزه نقدی به محمدرضا مولودی برای نمایش « سوءتفاهم با چند درجه به آلبرکامو» اعطا شد.

جلوه‌های ویژه

تقدیر: لوح تقدیر بهترین جلوه‌های ویژه و جایزه نقدی به معید مرگان‌پور برای موسیقی نمایش «اکسپلور و پیله‌های خیس » اعطا شد.

بازیگر خردسال

تقدیر: لوح تقدیر بهترین بازیگر خردسال و جایزه نقدی مهدی وزواری برای نمایش «اعتراف» و ریحانه عمادی برای نمایش «تا آخرخط» اهدا شد.

طراحی لباس

هیئت داوران جایزه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره طراحی لباس را به رضا پورتراب‌زاده برای نمایش‌های «اکسپلور و پیله‌های خیس» و جایزه دوم و سوم را به محمدرضا مولودی برای نمایش «سوء تفاهم» و فاطمه آغوشا برای نمایش «اعتراف» اهدا کرد.

طراحی صحنه

دیپلم افتخار و تندیس طراحی صحنه این دوره به رضا پورتراب زاده برای «پیله‌های خیس» رسید و فاطمه آغوشا برای نمایش «اعتراف» و محمد نقابی برای نمایش «تا آخر خط» عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند

بازیگری زن

فائزه نوآبادی برای نمایش «پیله‌های خیس» دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگری زن سی‌وسومین جشنواره تئاتر گلستان را کسب کرد و آناهید شمالی برای نمایش «پیله‌های خیس» و سیده فاطمه میرکریمی برای نمایش «اعتراف» به ترتیب دوم و سوم شدند.

بازیگری مرد

با رأی هیئت داوران مهدی کردی برای نمایش «اعتراف» دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگری مرد این دوره را به خود اختصاص داد و عناوین دوم و سوم به ادریس ندری و حمید نایبی هر دو برای نمایش «تا آخر خط» تعلق گرفت.

نمایشنامه‌نویسی

دیپلم افتخار و تندیس بهترین نمایشنامه نویسی و جایزه نقدی به مجید انوری نمایش « اکسپلور و پیله‌های خیس» اعطا شد و امیرحسین شمالی و مهدی کردی نمایش «اعتراف» و ابوالقاسم مهدوی نمایش «تا آخرخط» به ترتیب دوم و سوم شدند.

کارگردانی

دیپلم افتخار و تندیس بهترین کارگردانی به فائزه نوآبادی نمایش «پیله‌های خیس» رسید و رضا مولودی نمایش «سوء تفاهم با چند درچه مایل به آلبرکامو» دوم و مهدی کردی نمایش «اعتراف» به ترتیب سوم شدند.

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند

به جهت تلاش صادقانه گروه جوان برای تولید اثر جایزه ویژه این جشنواره به «درستکارترین قاتل دنیا» اختصاص یافت.

در آیین اختتامیه این جشنواره از یحیی دیوانی، محمدرضا صمیمی، هوشنگ سلبی و حسین یاسمین به عنوان پیشکسوتان هنرهای نمایشی و محمدرضا محمدی، علی میرعرب‌رضی و حسین ابوذری به عنوان هنرمندان جوان استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما