شناسهٔ خبر: 57445906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پادویی دشمنان به خاطر یک وعده غذای گرم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخی تجمعات انجام شده در کشورهای اروپایی از سوی ایرانیان مهاجر (بی‌وطن)، گفت: برخی مجرمانی هستند که حتی کشورهای اروپایی به خاطر قوانین بین‌المللی آنها را پس می‌زنند و برخی که حتی هدف این تجمعات را نمی‌دانستند، فقط به خاطر یک وعده غذای گرم و هزینه ایاب و ذهاب، پادویی دشمنانی را می‌کردند که عقده از ایران دارند.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ترفی سیاستمدار و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جواب سوال خبرنگار سراج24 درباره نقش برخی از ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی در آشوب‌های اخیر و دلیل برگزاری تجمعات توسط آنها در خارج از کشور، اظهار داشت: تظاهرات و تجمعات خارج از کشور و عوامل ضدانقلابی که در طی این ۳ ماه اخیر دست به راهپیمایی و تجمعات متعدد به ویژه در آلمان زدند، یک سابقه مشخصی در برلین آلمان دارد. این حرکت توسط حزب سبز آلمان و از طرف عمده شرکت‌کنندگان کنفرانس برلین شکل گرفت. در آن زمان هم، همین شعارها به ویژه همجنس‌گرایی، برهنگی و شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» سر داده می‌شد. همانطور که در مهرماه امسال هم شروع این حرکت‌های هنجارشکنانه را در ایران شاهد بودیم.

این فعال سیاسی، ترکیب تجمع‌کنندگان را متشکل از سه گروه عنوان کرد و افزود: یکی سردمداران و عوامل گروهک‌های ضدانقلاب منافقین، سلطنت‌طلب و تجزیه طلب که پس از فرار از ایران در خارج از کشور زندگی می‌کنند. دوم کسانی که به علت وضعیت زندگی و تصورات غلطی که از زندگی در غرب داشتند به کشورهای غربی رفتند و در آنجا با مشکلات معیشتی و اقتصادی به وجود آمده برایشان دچار فقر و تنگدستی و وضعیت نامناسب اجتماعی شدند که این گروه از وضعیت خودشان هم در آنجا شدیدا ناراضی هستند. کشورهای اروپایی هم با این طیف برخوردهای بسیار نامناسبی دارند و محدودیت‌های زیادی برای آنها به وجود آوردند، خصوصا اینکه بسیاری از اینها به عنوان مجرم تلقی می‌شوند و طبیعتا نگهداری مجرمان به لحاظ قوانین بین‌المللی مشکلاتی را برای کشورها به وجود می‌آورد.

حمیدرضا ترقی، با بیان اینکه سومین گروهی که در تجمعات خارج از کشور حضور داشتند، کسانی بودند که نیازمند به پول بودند، اضافه کرد: این افراد به دلیل فقر و تنگدستی که داشتند با یک آبمیوه و یا یک وعده غذای گرم و هزینه و وسیله ایاب و ذهاب در این تجمعات شرکت کردند، بدون اینکه بدانند این تجمعات چه هدفی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه عمده این تجمعات و راهپیمایی‌هایی که بر علیه ایران در خارج از کشور شکل گرفته را مردم اروپا، به ویژه آلمان تامین می‌کنند، تصریح کرد: البته آمریکا هم نقش موثری در این زمینه دارد و آنچه که مسلم هست عوامل داخلی اینها هم در واقع در حال هماهنگی و همکاری هستند. ضدانقلاب خارج‌نشین با عوامل داخل کشور در رابطه با ایجاد این اغتشاشات نقش هم‌افزایی را ایفا کردند. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در ادامه به دلایل حمایت اروپایی‌ها از این تجمعات خارجی و اغتشاشات در داخل ایران پرداخت و گفت: موضع جمهوری اسلامی در مخالفت با توسعه نفوذ ناتو به سمت منطقه تحت نفوذ روسیه به دلیل کودتاهای رنگینی که در کشورهای آسیای میانه با دخالت مستقیم آمریکا انجام شده و همچنین افزایش تورم و کمبود موادغذایی و انرژی در اروپا عواملی هستند که دلایل حمایت غرب از مخالفین ایران در آلمان و بعضی کشورهای اروپایی را تشکیل می‌دهند. به دنبال پی‌بردن به ناکارآمدی تهدیدات‌شان در میدان‌های جنگ نظامی، اطلاعاتی و سایبری بر علیه ایران و شکست‌های متعدد در برابر جمهوری اسلامی ایران، تمام تلاش خود را بر این مبنا قرار دادند تا از طریق فشارهای بین‌المللی و اقدامات سیاسی، هزینه‌های سنگینی را متحل شدند تا با برگزاری این نوع تجمعات در خارج از کشور، دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین کرده و افکار عمومی جهان را برای انجام طرح‌های براندازی، اغتشاش و ترور آماده پذیرش بکنند.

ترقی در پایان اظهار داشت: آنها قصد داشتند تا در صورت تداوم در افکار عمومی جهان اقدامات آشوب‌افکنی و تروریستی در داخل کشور را توجیه بکنند و آن را به عنوان یک حرکت خودجوش مردمی از طرف مخالفین در داخل و خارج از کشور جلوه بدهند که خوشبختانه در طی این مدت تمام این پروژه‌ها و طرح‌های آنها با شکست روبه رو شد و نشان داد که نه ملت ایران به اینها پیوستند و نه طرح‌ها و پروژه‌های آنها به نتیجه رسید. حتی حرکت تدارک دیده شده توسط برخی ایرانیان مقیم خارج از کشور نتوانست دوام و بقایی داشته باشد و ماهیت این پادویی و خباثت دشمنان برای همگان کاملا مشخص و روشن شد.

 

نظر شما