شناسهٔ خبر: 57444835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی واحیای بناهای تاریخی اعلام کرد؛

بازارسازی و جذب سرمایه‌گذار ؛ در اولویت برنامه‌‌های صندوق توسعه/ ضرورت شکل‌گیری نظام ملی نوآوری در بخش صنایع‌دستی

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور در نخستین روز سفر به استان گلستان با تأکید بر این‌که امروز مهم‌ترین دغدغه فعالان صنایع‌دستی، بازار فروش تولیدات است، گفت: برای رفع این دغدغه بازار سازی یکی از برنامه‌های صندوق برای حوزه صنایع‌دستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنای گلستان، حسین ساری در بازدید از بناهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) گفت: یکی از رسالت‌های صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی است.

وی گفت:  این صندوق برای تسهیل و دعوت از بخش خصوصی برای ورود به عرصه احیا و مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل تعداد و گستردگی بناهای تاریخی در سطح کشور یکی از نیازهای اصلی برای احیا و مرمت ابنیه شاخص، جذب سرمایه‌گذار دارای اهلیت است که در این راه صندوق حفظ و احیا، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادارات کل استانی به نمایندگی از دولت به سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه کمک خواهند کرد.

ساری با اشاره مشوق‌های جذب سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه احیا و مرمت بناهای تاریخی، گفت: تسهیلات مناسبی را با توجه به نیاز ابنیه تاریخی و بهره‌بردار برای سرمایه‌گذارانی که به حوزه مرمت و احیای بناهای تاریخی ورود می‌کنند اختصاص خواهیم داد. خوشبختانه تسهیلات تبصره 18 بودجه برای احیا و مرمت و بهره‌برداری بناهای تاریخی محدودیت خاصی ندارد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور در ادامه تأکید کرد: ضرورت شکل‌گیری نظام ملی نوآوری از خلق ایده تا زمان تولید محصول نهایی و ایجاد بازار نیاز اصلی حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور است.

ساری با اشاره به این‌که مهم‌ترین دغدغه امروز فعالان حوزه صنایع‌دستی بازار فروش تولیدات آن‌هاست، خاطرنشان کرد: حوزه بازار سازی یکی برنامه‌های صندوق برای حوزه صنایع‌دستی است.

وی با بیان این‌که فرش و صنایع‌دستی اخیراً به مأموریت‌های صندوق اضافه شده است، گفت: معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌های خوبی را برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور در دستور کار دارد که صندوق در این راه به‌عنوان بازوی وزارت یاریگر این حوزه خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که صندوق در حوزه صنایع‌دستی در حال پیگیری و برنامه‌ریزی آن است تجهیز صندوق برای حمایت‌های بیمه‌ای از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی است که در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

 

 

نظر شما