شناسهٔ خبر: 57444798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حزب‌الله: با رئیس جمهور نوکر پروژه آمریکا و اسرائیل موافقت نمی‌کنیم

حمید محمدطاهری

به دنبال سریال تکراری ناکامی پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت‌وگو و تفاهم را تنها راه پر کردن این خلأ دانست و نسبت به تمایل برخی طرف‌ها برای انتخاب رئیس جمهور همگام با طرح‌ها و پروژه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در این باره اظهار کرد: ما بارها و بارها گفته‌ایم که از انتخاب رئیس‌جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن حمایت می‌کنیم، اما این انتخابات نیاز به توافق با تعدادی از جناح‌های پارلمان و تعدادی از نمایندگان دارد، چراکه انتخابات رئیس جمهور نیازمند یک توافق و حد نصاب است.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما به تنهایی نمی‌توانیم حد نصاب را تامین کنیم، همچنین دیگران هم به تنهایی نمی‌توانند حد نصاب را فراهم کنند، بر این اساس تنها ما نیستیم که رئیس جمهور را انتخاب می‌کنیم، بلکه ما و سایر جناح‌های پارلمان و شرکایمان در پارلمان با توافق قادر به پر کردن خلأ ریاست جمهوری هستیم.

وی افزود: به کسانی که ما را مقصر می‌دانند و ما را به ممانعت از تعیین رئیس جمهور متهم می‌کنند، می‌گوییم که آیا می‌توانیم خودمان به تنهایی رئیس جمهور را انتخاب کنیم؟! آنها مسئولیت را بر دوش ما می‌اندازند تا بر ناتوانی خود در تحمیل یک رئیس جمهور جنجالی که شایسته اداره کشور نیست، سرپوش بگذارند.

نعیم قاسم در ادامه خاطرنشان کرد: خواسته ما کاملا واضح است؛ ما رئیس جمهوری را می‌خواهیم که منافع کشور را در اولویت قرار دهد و با رئیس‌جمهوری که فتنه‌انگیزی می‌کند، نمی‌تواند کشور را نجات دهد و همچنین قدر نعمت خون شهدا را ندانسته و نوکر پروژه آمریکایی ـ اسرائیلی باشد، موافقت نمی‌کنیم.

پارلمان لبنان پنجشنبه در هشتمین جلسه خود برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور باز هم ناکام ماند و به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان جلسه لغو و پنجشنبه هفته آینده تاریخ جلسه جدید اعلام شد.

اولین جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان به جای میشل عون، رئیس جمهور سابق که دوره مسؤولیتش ۳۱ اکتبر به پایان رسید، ۲۹ سپتامبر برگزار شد و تلاش‌های مقامات لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تا قبل از پایان دوره مسؤولیت میشل عون ناکام ماندند.

عون ۳۰ اکتبر ضمن انتقاد از نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف در تشکیل کابینه، در حکمی دولت پیشبرد امور به ریاست میقاتی را مستعفی اعلام کرد.

در نهایت، پارلمان لبنان با ادامه کار دولت میقاتی به عنوان دولت پیشبرد امور تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور موافقت کرد.

انتهای پیام

نظر شما